Przy stałych kursach wymiany oraz na bazie porównywalnej, sprzedaż Grupy wzrosła o 6,0% w I kwartale 2012 r.
Sprzedaż w podziale na rodzaje:
- Sprzedaż produktów (dostawa części oraz elementów składowych dla producentów samochodowych) w I kwartale 2012 wyniosła ogółem € 3353,1, co stanowi wzrost o 8,0% oraz wzrost o 5% przy stałych kursach wymiany i na bazie porównywalnej. Liczba ta obejmuje kwotę €43,8 mln ze sprzedaży produktów z zakładu Madison.
- Sprzedaż monolitów, zawartych w katalitycznych konwerterach układów wydechowych, wzrosła o 12,1% do wysokości €723,3 mln, co stanowi wzrost o 10,7% przy stałych kursach wymiany.
- R&D (badania i rozwój), sprzedaż oprzyrządowania i prototypów wzrosła o 2,7% w I kwartale 2012 do kwoty i €220,2 mln, co stanowi wzrost o 2,3% przy stałym kursie wymiany.
Sprzedaż produktów w I kwartale 2012 w rozbiciu na regiony:
(Zmianę podano przy stałych kursach wymiany oraz na bazie porównywalnej).
- Europa: €2053,0 mln, spadek o 2,0%, podczas gdy produkcja lekkich pojazdów spadła o 4,6%;
- Ameryka Północna: €793,5 mln, wzrost o 25,5%, podczas gdy produkcja lekkich pojazdów wzrosła o 16,3% w ciągu kwartału;
- Ameryka Południowa: €148,8 mln, wzrost o 3,5% pomimo spadku produkcji lekkich pojazdów o 6,1% w ciągu kwartału;
- Azja: €308,6 mln, wzrost o 15,7% (łącznie ze wzrostem o 11,1% w Chinach). W Azji produkcja pojazdów lekkich wzrosła o 10,8% w I kw. 2012 r. (uwzględniając spadek o 2,4% w Chinach).
SPRZEDAŻ PRODUKTÓW W ROZBICIU NA GRUPY BIZNESOWE
(Zmianę podano przy stałych kursach wymiany i na bazie porównywalnej).
Fotele Samochodowe
Sprzedaż produktów wyniosła ogółem €1273,2 mln (w tym € 43,8 mln z zakładu Madison), wzrost o 1,8%.
Systemy Wnętrz
Sprzedaż produktów wyniosła ogółem €845,0 mln, wzrost o 8,0%:
Technologie Kontroli Emisji
Sprzedaż produktów wyniosła €823,1 mln, wzrost o 13.3%:
Zewnętrzne Moduły Samochodowe
Sprzedaż produktów wyniosła ogółem €411,8 mln, spadek o 3,2%. Rynek Europy stanowił 96% sprzedaży produktów.
PERSPEKTYWY
Tempo sprzedaży towarów w I kw. wskazuje na poprawiający się geograficzny asortyment (miks) sprzedaży Faurecii i na powiększający się portfel klientów.
Oczekuje się, że w II kw. 2012 r. produkcja lekkich pojazdów w Europie spadnie bardziej niż w I kwartale tego roku, podczas gdy można się spodziewać, że pozostałe rynki będą kontynuować wzrost w stałym tempie.