Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
Skonsolidowana sprzedaż grupy Faurecia za trzeci kwartał 2012 roku osiągnęła wartość 4 086 miliona EUR, co oznacza wzrost o 7,9% względem trzeciego kwartału roku 2011 i stabilne wartości szacowane w oparciu o identyczne zasady oceny.

Sprzedaż produktów osiągnęła wartość 3 217 milionów EUR, co oznacza wzrost o 3,2% przy identycznych zasadach oceny.

Wartości te odzwierciedlają :
  • Znaczny wzrost sprzedaży w Ameryce Północnej o 19%;
  • Zrównoważony rozwój przedsiębiorstw w Azji i Ameryce Południowej o 10%;
  • Znaczny spadek sprzedaży o 4% w Europie;
  • Wzrost sprzedaży Grupy ponad wielkość produkcji w sektorze motoryzacyjnym na wszystkich głównych rynkach regionalnych;
  • Lepszą równowagę sprzedaży pod względem geograficznym, przy sprzedaży poza terytorium Europy sięgającej 48% w trzecim kwartale roku 2012 (w tym samym okresie roku 2011 sprzedaż ta wynosiła 40%).

Prognoza na rok 2012
Wszystkie prognozy są zgodne odnośnie dalszego spadku produkcji w sektorze motoryzacyjnym w Europie w czwartym kwartale roku 2012.
Tym samym Faurecia spodziewa się ostrego spadku sprzedaży w Europie w ostatnim kwartale roku, co wpłynie na jej przychody operacyjne.
W tym kontekście spodziewane przychody operacyjne za cały rok 2012 mają przekroczyć 500 milionów EUR.

SPRZEDAŻ GRUPOWA ZA TRZECI KWARTAŁ
Skonsolidowana sprzedaż grupy Faurecia za trzeci kwartał roku 2012 osiągnęła wartość 4 085,7 miliona EUR, co oznacza wzrost o 7,9%. Obejmuje to 136,3 miliona EUR wynikające ze zmiany zakresu przede wszystkim w wyniku przejęcia zakładu Forda w Saline, w stanie Michigan (USA), skonsolidowane na dzień 1 czerwca 2012 roku w wysokości 112,8 miliona EUR.

Wartość skonsolidowanej sprzedaży w oparciu o identyczne zasady oceny (przy stałych kursach walut i zakresie) była porównywalna do wartości z trzeciego kwartału roku 2011.
  • Sprzedaż produktów, części i komponentów dostarczonych producentom samochodów osiągnęła wartość 3 217,1 miliona EUR w trzecim kwartale, przy wzroście o 3,2%. Obejmuje to 135,8 miliona EUR wynikające ze zmiany zakresu, z czego 112,8 miliona EUR to wartość sprzedaży produktów wygenerowana przez zakład Forda w Saline.
  • Sprzedaż monolitów sięgnęła 607,9 miliona EUR, przy spadku o 13,4%, przede wszystkim w związku ze spadkiem cen metali szlachetnych oraz spadku sprzedaży ich samych w Europie.
  • Przychody za rozwój, narzędzia, prototypy i inne usługi wzrosły o 0,2%, osiągając wartość 260,7 miliona EUR w trzecim kwartale roku 2012.

Z wyłączeniem sprzedaży monolitów przez Grupę biznesową Emissions Control Technologies, sprzedaż wzrosła o 2,9% do wartości 3 477,8 miliona EUR.

Sprzedaż z podziałem na regiony
  • W Europie sprzedaż produktów spadła o 4,2% w porównaniu z trzecim kwartałem roku 2011, osiągając wartość 1 675,2 miliona EUR. Te wyniki są skutkiem spadku w produkcji w sektorze motoryzacyjnym o 7,0% w tym kwartale (Źródło: IHS Automotive, październik 2012).
  • W Ameryce Północnej sprzedaż wzrosła o 19,2% do wartości 964,3 miliona EUR, zaś produkcja w sektorze motoryzacyjnym wzrosła o 14,1% (Źródło: IHS Automotive, październik 2012). Wzrost ten odzwierciedla ciągłą silną dynamikę sprzedaży grupy Faurecia w Ameryce Północnej, przy wdrażaniu nowych programów dla marki Daimler, Volkswagen oraz Nissan, a także wzroście działalności handlowej jednostki Emissions Control Technologies grupy Faurecia w sektorze motoryzacyjnym.
  • W Azji także odnotowano zrównoważony wzrost w zakresie sprzedaży produktów. Osiągnęła ona 348,3 miliona EUR, przy wzroście o 9,9% w porównaniu z wzrostem produkcji w sektorze motoryzacyjnym o 4,1% (Źródło: IHS Automotive, październik 2012). Sprzedaż w Chinach wzrosła o 11,6%, korzystając na dobrej dynamice sprzedaży na rzecz producentów samochodów z różnych krajów.
  • W Ameryce Południowej sprzedaż produktów osiągnęła wartość 182,3 miliona EUR, przy wzroście o 9,7% w trzecim kwartale. W tym samym okresie produkcja w sektorze motoryzacyjnym wzrosła o 2,0% (Źródło: IHS Automotive, październik 2012).
  • Oznacza to, że działalność grupy Faurecia na wszystkich rynkach rozwija się szybciej niż światowa produkcja w sektorze motoryzacyjnym, co daje znaczny wzrost udziału grupy Faurecia w rynkach.
  • Udział sprzedaży w Ameryce Północnej wzrósł z 22% do 30% sprzedaży całkowitej; dla Azji udział ten osiągnął 11%, zaś w Europie spadł z 60% do 52%. Faurecia zbliża się do osiągnięcia celu strategicznej zmiany równowagi sprzedaży pomiędzy trzema głównymi światowymi rynkami, na których prowadzi działalność.

Sprzedaż z podziałem na grupy biznesowe
Automotive Seating
Sprzedaż produktów osiągnęła wartość 1 177,2 miliona EUR, przy wzroście o 2,3% w porównaniu z trzecim kwartałem roku 2012 w oparciu o identyczne zasady oceny.

Interior Systems
Łączna wartość sprzedaży produktów osiągnęła 889,7 miliona EUR, wraz z 124,3 miliona EUR w wyniku zmiany zakresu, przede wszystkim w związku z przejęciem zakładu w Saline w USA. Wzrosła ona o 7,7% w porównaniu z trzecim kwartałem roku 2011 w oparciu o identyczne zasady oceny.

Emissions Control Technologies
Sprzedaż produktów osiągnęła 768,8 miliona EUR, przy wzroście o 2,2% w porównaniu z trzecim kwartałem roku 2011 w oparciu o identyczne zasady oceny.

Automotive Exteriors
Sprzedaż produktów osiągnęła 381,4 miliona EUR, wraz z 11,6 miliona EUR w wyniku zmiany zakresu po integracji nowego przedsiębiorstwa produkującego kompozyty we Francji oraz przejęciu zakładu Plastal w Hambach (Francja). Spadła o 0,5% w porównaniu z trzecim kwartałem roku 2011 w oparciu o identyczne zasady oceny.

PROGNOZA NA ROK 2012
Wszystkie prognozy są zgodne odnośnie spowolnienia produkcji w sektorze motoryzacyjnym w Europie w czwartym kwartale roku 2012. Na dzień dzisiejszy szacunkową wielkość spowolnienia szacuje się na 11% (Źródło: IHS Automotive, październik 2012).

Pomimo większego wkładu innych regionów i znacznych cięć kosztów niższa sprzedaż w Europie wpłynie na rentowność Grupy w czwartym kwartale.

Spodziewane przychody operacyjne grupy Faurecia za cały rok 2012 sięgają teraz ponad 500 milionów EUR, choć w czerwcu 2012 roku szacunkowa wartość przychodów operacyjnych sięgała od 560 do 610 milionów EUR.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

EFAFLEX Polska Sp. z o.o.
Alucrom Sp. z o.o.
Stokvis Tapes Polska Sp. z o.o.
Sigfox Poland Sp. z o.o.
Promot - Zakłady Metalowe Sp. z o.o.
METCHEM Sp. z o.o.