Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
Skonsolidowana sprzedaż Grupy Faurecia w 2016 r. osiągnęła wartość 18 710,5 mln EUR, w porównaniu z 18 770.4 milionami w roku poprzednim.

Skonsolidowana sprzedaż zmalała o 0,3% na podstawie wykazanych wartości, ale na podstawie wartości organicznych sprzedaż wzrosła o 2,6% w porównaniu z rokiem 2015.

Sprzedaż  monolitów do katalizatorów osiągnęła wartość 3 096,9 miliona w roku 2016 w porównaniu z wartością 3 304,4 miliona w roku 2015.  Na podstawie wykazanych wartości sprzedaż ta spadła o -6,3%, ale na podstawie organicznej o -5,2%, w związku z cenami metali szlachetnych.

Sprzedaż o wartości dodanej (łączna sprzedaż minus sprzedaż 4 monolitów), odzwierciedlająca działalność Grupy, wyniosła 15 613,6 milionów EUR w roku 2016 w porównaniu z 15 466,0 milionami EUR w roku 2015, co stanowi wzrost o 1,0%. Na podstawie organicznej sprzedaż o wartości dodanej wzrosła o 4,3% w porównaniu z rokiem 2015.

Sprzedaż z podziałem na klientów: wysoki wzrost w relacjach z marką Renault-Nissan, Ford, Hyundai i Cummins
Największy rozwój odnotowano w relacjach z marką Renault-Nissan na poziomie +16% (organiczny), który umacnia jej pozycję jako trzeciego pod względem wielkości klienta marki Faurecia oraz z marką Ford +9% (organiczny). Sprzedaż dla marki Cummins dla pojazdów komercyjnych wzrosła o 6% (organiczna). Pojazdy komercyjne stanowią 9% sprzedaży jednostki Faurecia Clean Mobility (wcześniej Faurecia Emissions Control Technologies). Sprzedaż na rzecz chińskich producentów oryginalnego opakowania (OEM) wzrosła o 48% (organiczny), i obecnie stanowi 13% sprzedaży (14,5% w 2. półroczu) w Chinach.

Sprzedaż i rentowność z podziałem na regiony
EUROPA

Wzrost rentowności o 80, do poziomu 5,6% (od sprzedaży o wartości dodanej), co wzmacnia wydajność operacyjną. Wzrost organiczny na poziomie 3,3% (organiczny), wyższy od rynkowego.

Łączna sprzedaż osiągnęła wartość 9 643,2 milionów EUR w roku 2016 (9 507,4 miliona EUR w roku 2015), czyli 1,4% więcej na  podstawie wykazanych wartości i 2,4% więcej na podstawie organicznej.

Sprzedaż o wartości dodanej osiągnęła 7 906,6 miliona EUR w roku 2016, w porównaniu z 7 734,1 miliona EUR w roku 2015. Sprzedaż o wartości dodanej wzrosła o 2,2% na podstawie wykazanych wartości (3,3% na podstawie organicznej) w porównaniu z rokiem 2015.

W tym samym okresie producenci samochodów zwiększyli produkcję w Europie o 2,8% (wliczając Rosję).

Przychód operacyjny osiągnął wartość 440,0 miliona EUR w roku 2016 (372,7 miliona EUR w roku 2015), co stanowi 4,6% łącznej sprzedaży, tj. wzrost o 70 bp. Marża operacyjna od sprzedaży o wartości dodanej wyniosła 5,6%, +80 bp w porównaniu z rokiem 2015.
 
AMERYKA PÓŁNOCNA
Wzrost rentowności o 70 bp, do poziomu 5,4% (od sprzedaży o wartości dodanej), przez wydajność operacyjną.

Łączna sprzedaż osiągnęła wartość 5 219,4 milionów EUR w roku 2016 (5 427,2 miliona EUR w roku 2015), czyli 3,8% mniej na  podstawie wykazanych wartości i 1,8% mniej na podstawie organicznej.

Sprzedaż o wartości dodanej osiągnęła 4 432,7 miliona EUR w roku 2016, w porównaniu z 4 584,0 miliona EUR w roku 2015.

Sprzedaż o wartości dodanej spadła o 3,3% na podstawie wykazanych wartości i o 0,9% na podstawie organicznej, co należy porównać ze wzrostem produkcji o 2,0%.

Decyzja FCA o drastycznym zmniejszeniu produkcji modelu Chrysler 200 negatywnie wpłynęła na naszą sprzedaż, zmniejszając ją o 360 bp (166 mln EUR). Sprzedaż na rzecz marek Renault-Nissan i Daimler gwałtownie wzrosła.

Przychód operacyjny wzrósł do wysokości 239,4 miliona EUR (214,0 miliona w roku 2015), co stanowi 4,6% łącznej sprzedaży (+70 bp w porównaniu do roku 2015) lub 5,4% sprzedaży o wartości dodanej, +70 bp w porównaniu do roku 2015.

AZJA
Bardzo duży wzrost rentowności w relacjach z chińskimi producentami oryginalnego wyposażenia, wzrost organiczny o +48% i marża operacyjna powyżej 12% od sprzedaży o wartości dodanej.

Łączna sprzedaż osiągnęła wartość 3 067,7 miliona EUR w roku 2016 (3 100,1 miliona EUR w roku 2015), czyli 1,0% mniej na  podstawie wykazanych wartości, ale 5,6% więcej na podstawie organicznej.

Sprzedaż o wartości dodanej na poziomie 2 557,2 miliona EUR w roku 2016, w porównaniu z kwotą 2 507,8 miliona EUR w roku 2015, wzrost o 2,0% ona  podstawie wykazanych wartości i 9,1% na podstawie organicznej, powyżej wzrostu produkcji lekkich pojazdów o +7,2%.
Sprzedaż o wartości dodanej w Chinach (1 951,6 miliona EUR w roku 2016) wykazała spadek o 4,1% na  podstawie wykazanych wartości, i  wzrost o 3,8% na podstawie organicznej.

Sprzedaż na rzecz chińskich producentów samochodów wzrosła o 48% (organicznie), co stanowi 13% sprzedaży w Chinach (14,5% w 2. półroczu). Na sprzedaż na rzecz międzynarodowych spółek joint venture niekorzystnie wpłynęła negatywna mieszanka klientów. Produkcja w Chinach wzrosła o 14,0%.

Przychód operacyjny wzrósł do 310,4 miliona EUR (292,5 miliona EUR w roku 2015), co stanowi 10,1% łącznej sprzedaży, przy wzroście o 70 bp. Marża operacyjna od sprzedaży o wartości dodanej wzrosła do 12,1%, +40 bp w porównaniu z rokiem 2015.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

item Polska Sp. z o. o.
Promot - Zakłady Metalowe Sp. z o.o.
Shapers’ Polska Sp. z o.o.
MRS ELECTRONIC Sp. z o.o.
PILOUS Packaging Polska Sp. z o.o.
ZG Lighting Polska Sp. z o.o.