Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
Dyrektor generalny FCA, Sergio Marchionne, w towarzystwie Alfredo Altavilla, dyrektora odpowiedzialnego za region EMEA, spotkał się w dniu 8 kwietnia b.r.  z pracownikami zakładu w Termoli i ogłosił, że obiekt został wybrany do produkcji dwóch nowych silników.

Są to jednostki napędowe, które będą montowane w produkowanych w przyszłości Alfach Romeo i które będą miały zasadnicze znaczenie dla odrodzenia marki na arenie międzynarodowej.

Pierwszy silnik to 4-cylindrowa jednostka benzynowa o podwyższonych osiągach, w której wykorzystywane są zaawansowane technologie, opracowana specjalnie dla Alfy Romeo. Druga natomiast to jednostka 6-cylindrowa, pochodząca z Ferrari, również opracowana specjalnie dla Alfy.

Zdolność produkcyjną szacuje się na ponad 200 000 silników, co pozwoli na zaspokojenie ponad połowy zapotrzebowania przewidzianego w planie produkcyjnym Alfy Romeo do 2018 roku.

Wykonano już wstępne prace polegające na wyposażeniu nowych obiektów, a podczas wizyty ustawiono pierwszą maszynę na jednej z przyszłych linii produkcyjnych - maszynę Comau do obróbki mechanicznej głowicy.

W sumie - wraz z kosztami projektowania, rozwoju i inżynierii silników oraz budową nowych linii - koszt inwestycji wynosi ponad pół miliarda euro.

Prace mają zostać ukończone w ciągu pół roku. Równolegle zostaną uruchomione kursy szkoleniowe dla wszystkich pracowników.

Uruchomienie produkcji dwóch nowych silników pozwoli na rezygnację ze świadczeń Kasy Wyrównawczej i Zarobkowej (CIG), w Termoli, gdzie aktualnie pracuje 2 400 osób. Pierwszy ważny sygnał to przyjęcie w kolejnych miesiącach 50 młodych osób na strategiczne stanowiska, co spowodowane jest koniecznością uruchomienia trzeciej zmiany  w niektórych obszarach produkcji skrzyń biegów.

"Ten innowacyjny pod względem technologicznym projekt jest zasadniczą częścią ambitnego planu Alfy Romeo - powiedział Sergio Marchionne pracownikom w Termoli -  i został powierzony właśnie Wam, ze względu na umiejętności techniczne. Jest to dla Was szansa pokazania światu poziomu technologicznej wiedzy, który jesteście w stanie osiągnąć".

Wizyta dyrektora generalnego była również okazją do uczczenia trzydziestej rocznicy powstania silnika FIRE, produkowanego w Termoli od marca 1985 roku w ilości dwudziestu milionach sztuk, który również dzisiaj spełnia rolę technologicznej wizytówki, jak również jest jednym z największych sukcesów w przemyśle motoryzacyjnym.

W obecności pracowników fabryki produkującej silniki i skrzynie biegów, która rzadko gości w mediach, Sergio Marchionne zakończył swoje wystąpienie, mówiąc: "Potraktujcie to jako powód do dumy. W społeczeństwie, w którym często forma liczy się bardziej niż treść, Wy jesteście symbolem wszystkich tych, którzy pracują w ciszy i powadze, tych, którzy od słów wolą fakty, tych, którzy angażują się w rozwiązywanie problemów. Jesteście przykładem tych wartości, na których zbudowaliśmy FCA: poczucie obowiązku, etyka zawodowa, wspaniałomyślność w trudnych momentach i odwaga poświęcenia siebie, kiedy jest taka potrzeba".

Zakład w Termoli (prowincja Campobasso) produkuje dwa silniki (FIRE ośmio- i szesnastozaworowe) oraz dwie skrzynie biegów (do Ducato oraz do samochodów o średnich rozmiarach), w ilości około 5 000 gotowych produktów na dzień.

Zakład osiągnął swój rekord w 2009 roku, produkując ponad 971 000 silników w ciągu roku.

Aktualnie zatrudnia 2 400 pracowników.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Zakłady Metalowe „Postęp” S.A.
Deltax Programming Sp. z o.o.
Gotec Plastics Polska sp. z o.o.
VIA Technika Obróbki Powierzchniowej Sp. z o.o.
1Logistics Żuralski Sp. z o.o.
TIMRET Sp. z o.o.