Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
Plan działania na lata 2010-2014, który Sergio Marchionne przedstawi 21 kwietnia br., zaczyna nabierać kształtów, a jego fragmenty przeciekają do włoskich mediów.

 

Ograniczenie zatrudnienia o 5 tys. miejsc pracy, zwiększenie produkcji aut we Włoszech i ograniczenie liczby produkowanych modeli o 1/4 - takie działania według dziennika "La Repubblica" ma obejmować strategiczny plan Fiata.


Według włoskiej gazety redukcja dotyczyłaby 15 proc. zatrudnionych we włoskich fabrykach aut, w których obecnie pracuje 30 tys. osób. Planowana liczba 5 tys., obejmuje 1,5 tys. pracowników w Termini Imerese (zakład zostanie zamknięty do końca 2011 r.) i 500 pracowników w Cassino, którzy zgłosili się dobrowolne odejście zgodnie z umowami związkowymi. Nowością jest redukcja o 2-2,5 tys. w zakładach Mirafiori i kolejnych 500 osób w Pomiliano, pomimo planowanego uruchomienia produkcji Pandy nowej generacji.

Produkcja we Włoszech miałaby być podniesiona (dzięki nowej Pandzie) o 50 proc., z 600 tys. do 900 tys. rocznie.

Gama wytwarzanych modeli miałaby być ograniczona z 12 do 8. Nieoficjalne źródła dziennika donoszą również o uruchomieniu produkcji w Stanach Zjednoczonych siedmiu modeli Fiata, Alfa Romeo i Lancii w wysokości 350 tys.

Do czasu ogłoszenia planu restrukturyzacji 21 kwietnia, od związkowców zależeć będzie, jak pogodzić zwiększenie produkcji z próbą zachowania miejsc pracy. To, co martwi w tej chwili organizacje związkowe, to nie tylko utrata miejsc pracy (wielu pracowników w ciągu najbliższych 4 lat osiągnie wiek emerytalny), ale także ostra redukcja zatrudnienia w przyszłości.

30 marca odbędą się rozmowy o przyszłości produkcji silników w zakładach Pratola Serra i Termoli, a 13 kwietnia kolejne w sprawie Termini Imerese.

0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

PLAST-MET Automotive Systems Sp. z o.o.
METCHEM Sp. z o.o.
SJM EUROSTAT SAS
WOLMOT Sp. z o.o.
Gotec Plastics Polska sp. z o.o.
Sigfox Poland Sp. z o.o.