Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Marzec przyniósł zmianę na pozycji lidera europejskiego rynku. Ale to Volkswagen już w tym roku ma szanse stać się największym producentem aut na świecie - informuje "Rzeczpospolita".

Dotychczasowego lidera europejskiego, czyli vw golfa (który od dawna ze sporym zapasem wyprzedzał konkurentów), zastąpiła w marcu fiesta. To zasługa wyjątkowo dobrej sprzedaży w Niemczech i we Włoszech.

David Di Girolamo, szef JATO Consult, przyznaje, że europejskie rynki zawdzięczają wyhamowanie spadków sprzedaży rządowym dopłatom do złomowania starych aut i zakupu nowych. Zyskują na nich głównie małe modele, jak polo, punto, panda. Spory wpływ mają też włoskie dopłaty (sięgające 5 tys. euro) do kupna aut na gaz ziemny. (..)

Po pierwszych trzech miesiącach roku liderem w Europie pozostaje jednak golf. Ale jego sprzedaż (119,7 tys. sztuk) już tylko o ok. 6 tys. sztuk wyprzedza fiestę. Na trzecim miejscu jest peugeot 207, którego sprzedaż spadła o ponad 26 proc.

Właśnie Volkswagen, obok Fiata, może się okazać największym beneficjentem kryzysu w motoryzacji. Już po pierwszym kwartale Niemcy, których sprzedaż szacuje się na 1,39 mln aut powinni zdetronizować Toyotę (1,23 mln) na pozycji największego producenta aut na świecie.

Co ciekawe, szefowie VW niedawno zapowiadali, że do 2018 r. chcą być światowym numerem jeden. Analitycy uznali to za zbytni optymizm.

Więcej w "Rzeczpospolitej".
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

1Logistics Żuralski Sp. z o.o.
Zakład Wyrobów Metalowych STRUMET Sp. z o. o.
SJM EUROSTAT SAS
ITA Sp. z o. o.  Sp. k.
 Quality Control Innovation System Sp. z o.o.
VEOLIA Water Technologies Sp. z o.o.