Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
14 lutego br. Ford przedstawił plan restrukturyzacji swojej działalności w Europie, który ma umożliwić mu rentowne konkurowanie na tym rynku, oferując nową gamą samochodów osobowych.

Plany obejmują likwidację około 3 800 miejsc pracy, tworząc odchudzoną, bardziej konkurencyjną strukturę kosztów Forda w Europie.

Do 2025 r. amerykański planuje zmienić wielkość swojej europejskiej działalności inżynieryjnej, co spowoduje zmniejszenie liczby miejsc pracy o 2 800 osób. Zmiany te wynikają z przejścia na w pełni elektryczne układy napędowe i zmniejszonej złożoności pojazdów. Ford będzie utrzymywał organizację inżynieryjną obejmującą około 3 400 stanowisk w Europie, koncentrującą się na projektowaniu i rozwoju pojazdów, a także na tworzeniu połączonych usług w Kolonii.

  Rozwój produktu
Funkcje administracyjne
Razem
Niemcy 1 700   600 2 300
UK 1 000   300 1 300
Reszta Europy
   100   100    200
Razem 2 800 1 000 3 800

Najwięcej miejsc pracy zostanie zlikwidowanych w Niemczech. W ciągu najbliższych trzech lat  niemieckiego oddziału Forda odejdzie około 1 700 z około 3 600 pracowników działu rozwoju produktów. Ponadto około 600 stanowisk pracy zostanie zlikwidowanych w obszarach administracyjnych. To i tak mniej niż prognozowano jeszcze trzy tygodnie temu - zakładano wówczas cięcia nawet do 3 200 miejsc pracy w Niemczech.

Związek zawodowy IG Metall wymógł gwarancję, że Ford, przez kolejnych 10 lat, do 31 grudnia 2032 roku nie dokona już żadnych kolejnych redukcji zatrudnienia.

W Wlk. Brytanii zniknie co 5. stanowisko pracy. Z pośród 1 300 miejsc pracy większość cięć będzie miała miejsce w ośrodku badawczym w Dunton. Oczekuje się również zamknięcia kilkuset stanowisk back-office w różnych lokalizacjach w Wlk. Brytanii. Redukcje mają ominąć zakłady produkcyjne w Halewood, Dagenham i Daventry.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

1Logistics Żuralski Sp. z o.o.
RABUGINO Sp. z o.o.
Link International Transport
MESH Works Inc.
HQ Plastics
Impel Group