Manutan
1LOGISTICS ŻURALSKI
Stokvis Tapes
1LOGISTICS ŻURALSKI
VIA
CABKA
Gotec
Sigfox
baza dostawcow
Po dziesięciu miesiącach bieżącego roku sprzedaż Volvo Cars urosła o 12,6%, co przekłada się na 581 464 wydanych aut. Modele Recharge - czyli elektryki i hybrydy ładowane z gniazdka - stanowiły jedną czwartą globalnej sprzedaży.

W Polsce po 10 miesiącach liczba rejestracji wzrosła o 6,37% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.

W październiku bieżącego roku globalna sprzedaż Volvo Cars osiągnęła poziom 50 815 samochodów, co oznacza spadek o 22,2% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Spadek był związany z niedoborem komponentów, który wpłynął na produkcję, ale popyt na produkty Volvo Cars wciąż jest duży.

Nasza firma odnotowała kolejny wzrost udziału w sprzedaży samochodów elektrycznych. Po 10 miesiącach modele BEV i PHEV stanowią 25,5% całego wolumenu wydanych aut. W odseparowanym październiku zelektryfikowane auta osiągnęły udział 31,3% globalnej sprzedaży.

Sprzedaż aut czysto elektrycznych (BEV) po dziesięciu miesiącach wynosi 3,1% ogólnej sprzedaży, co przekłada się na 18 251 pojazdów doręczonych klientom. W październiku ich udział wynosił już 5,6%. W ubiegłym miesiącu w belgijskiej fabryce ruszyła produkcja całkowicie elektrycznego Volvo C40 Recharge, zatem te udziały będą dalej rosnąć.

Kondycja kluczowych dużych rynków

Sprzedaż Volvo Cars w Stanach Zjednoczonych wyniosła 104 066 samochodów w ciągu pierwszych 10 miesięcy, co stanowi wzrost o 23,5% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. W październiku sprzedaż wyniosła 8701 samochodów, z czego samochody Recharge stanowiły 24,1% całkowitej sprzedaży.

Sprzedaż w Chinach w okresie od stycznia do października wyniosła 143 616 samochodów, co stanowi wzrost o 10,5% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. W październiku liczba sprzedanych samochodów wyniosła 11 006 aut, co oznacza spadek o 34,2% w porównaniu z październikiem 2020 r., głównie ze względu na ograniczenia produkcyjne, które nie były w stanie zaspokoić dużego popytu.

Sprzedaż Volvo Cars w Europie wyniosła 242 495 samochodów w pierwszych 10 miesiącach roku, co stanowi wzrost o 6,1% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Na wyniki sprzedaży za miesiąc październik wpłynął brak dostępnych samochodów, co spowodowało spadek do 22 124 aut. Popyt był silny i zaowocował ożywieniem na rynkach takich jak Szwecja i Wielka Brytania.

Bestsellery marki

Od ponad dziesięciu lat najlepiej sprzedającym się modelem na całym świecie pozostaje XC60. W okresie od stycznia do końca października wydano klientom 177 795 takich aut (2020: 149 855). Na drugim miejscu znalazł się jego mniejszy brat – XC40 z podobnym wynikiem 170 907 (142 159) sztuk. Podium zamyka model Volvo XC90 z wynikiem 89 041 sprzedanych aut (2020: 70 195 sztuk).

Volvo Cars konsekwentnie realizuje swoją strategię elektryfikacji swoich pojazdów. Po 10 miesiącach modele z gamy Recharge stanowiły niemal 45% europejskiej sprzedaż, z czego ok. 90% stanowiły auta PHEV, a 10% – modele BEV.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

item Polska Sp. z o. o.
ktl.pl plus Sp. z o.o., Sp.k.
KAISER+KRAFT Sp. z o.o.
Bodycote Polska Sp. z o.o.
ITA Sp. z o. o.  Sp. k.
Plastoplan Polska Sp. z o.o.