Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Decyzją General Motors, spółki macierzystej firmy Opel, GM Powertrain zmieni nazwę na GM Global Propulsion Systems.

GM jest więc pierwszym producentem, który formalnie wdraża nową konwencję nazewnictwa, odzwierciedlającą trendy panujące w branży i jej ewolucję na przestrzeni lat. Europejskie ośrodki konstrukcyjne będą miały siedziby w Rüsselsheim i w Turynie. Placówki te otrzymają nazwy odpowiednio: GM Global Propulsion Systems - Rüsselsheim Engineering Center oraz Turin Engineering Center.

„Nowa nazwa jest kolejnym etapem nadawania nowego znaczenia pojęciom z dziedziny transportu i mobilności” - powiedział Mark Reuss, wiceprezes zarządu ds. globalnego rozwoju produktów. „Nazwa Global Propulsion Systems [dosł.: „globalne systemy napędu”] lepiej oddaje to, czym się zajmujemy i co oferujemy naszym klientom: niezwykle szeroką i zróżnicowaną gamę produktów - od zaawansowanych technicznie 3-cylindrowych silników benzynowych, poprzez ogniwa paliwowe, elektryczne układy akumulatorowe, po 6- i 8-biegowe przekładnie.”
Global Propulsion Systems w ramach GM to grupa ponad 8 600 osób odpowiedzialnych za projektowanie, rozwój, konstruowanie i produkcję całego wyposażenia, a także wszelkich mechanizmów związanych z napędami dla GM na całym świecie. Obecnie w europejskich placówkach w Rüsselsheim i w Turynie w obszarze tym zatrudnionych jest około 2 500 specjalistów.

Zdaniem Christiana Müllera, wiceprezesa GM Global Propulsion Systems - Europe, „Do przeszłości odeszły czasy, gdy w samochodach wystarczał silnik benzynowy i skrzynia biegów. Dziś najważniejsza jest mobilność, a klienci oczekują bezprecedensowego zintegrowania technologii, które wymaga bezprecedensowej współpracy między konstruktorami i dostawcami. Zmiana nazwy odzwierciedla nowy i większy zakres działań uwzględniających przyszłość systemów napędzania pojazdów, takich jak napęd elektryczny”.

Prawie połowa zatrudnionych w Global Propulsion Systems zajmuje się alternatywnymi lub opartymi na elektryczności systemami napędu. GM rozbudowuje swoje kompetencje, oferując między innymi zupełnie nowy samochód elektryczny zasilany akumulatorami, czyli Opla Amperę-e, oraz wodorowe ogniwa paliwowe. Inne godne uwagi produkty to wprowadzane właśnie silniki spalinowe nowej generacji.

Wśród najnowszych konstrukcji należy wymienić także zautomatyzowaną przekładnię manualną Easytronic 3.0 montowaną w Oplach ADAM, Corsa i Astra, wysoko oceniany zespół napędowy do nowej Astry oraz nowy silnik wysokoprężny BiTurbo, którego światowy debiut w nowej Astrze Sports Tourer będzie miał miejsce podczas Salonu Motoryzacyjnego w Genewie.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

GABEC
ST TRADING Sp. z o.o. (NORM HOLDING)
 Quality Control Innovation System Sp. z o.o.
Etisoft Sp. z o.o.
Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.
WOLMOT Sp. z o.o.