Po krytyce ze strony rządu francuskiego i związków zawodowych Groupe PSA poinformowała, że „biorąc pod uwagę emocje, które wzbudza ten temat”, które „rozumiemy w obecnym kontekście kraju” opracuje aternatywne rozwiązanie zapewniające dodatkowych pracowników (głównie tymczasowych) w fabryce w Sevelnord Hordain we Francji.
W zakładzie we Francji wytwarzane są pojazdy użytkowe - Peugeot Expert, Citroën Jumpy, Opel Vivaro, Vauxhall Vivro, Toyota ProAce, Peugeot Traveller, Citroën SpaceTourer, Opel Zafira Life, Vauxhall Vivaro Life i Toyota ProAce.
Według agencji AFP w tym tygodniu do francuskiej fabryki miała przyjechać grupa 120 pracowników z fabryki z Gliwic a w następnym tygodni kolejnych 150 osób z Polski. Inni pracownicy mieli być przeniesieni z Hiszpanii. Czas delegacji do Francji miał wynieść 3 miesiące.
Zmiana decyzji w tej sprawie miała nastąpić po rozmowie prezesa Groupe PSA Carlosa Tavaresa z ministrem gospodarki Francji Bruno Le Maire.
Jednak jak powiedział dla agencji AFP kierownik ds. komunikacji fabryki Sevelnord Hordain wśród 530 dodatkowych pracowników mają być kilka osób z krajów Europy Środkowej.
8 czerwca fabryka Opel Manufacturing Poland w Gliwicach wznowiła na jedną zmianę produkcję samochodów.
Europa
Groupe PSA: burza wokół transferu pracowników z Polski do Francji
- Szczegóły
- Autor: AFP, AutomotiveSuppliers.pl