Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
psa groupe logoDochody Grupy PSA za pierwszy kwartał 2016 r. wzrosły do kwoty 12 mld 998 mln euro dla dywizji samochodowej i do kwoty 4 mld 656 mln euro dla firmy Faurecia.

Przy stałych kursach wymiany walut łączne dochody Grupy w stosunku do pierwszego kwartału 2015 r. wzrosły o 1,5 proc. W ramach działu samochodowego dochody ze sprzedaży nowych aut spadły o 1,1 proc. Wzrost globalnego poziomu sprzedaży poza Chinami o 3,9 proc. tylko częściowo rekompensuje niekorzystny wpływ kursów walutowych (-4,4 proc.).

W Europie rosnący poziom sprzedaży (+5,9 proc.) wynika z łącznego efektu wzrostów notowanych przez trzy marki: Peugeot, Citroën i DS. W Chinach liczba pojazdów dostarczonych końcowym użytkownikom pozostała na względnie stabilnym poziomie (-0,9 proc.), natomiast sprzedaż fakturowana spadła o 17,9 proc. W regionie Afryka i Bliski Wschód sprzedaż Grupy spadła o 22,2 proc., głównie na rynku Algierii.

Na koniec marca 2016 r. stan zapasów pozostaje stabilny, na poziomie 372 tys. pojazdów.

Grupa kontynuuje swoją politykę zyskownego wzrostu oraz poprawy pozycjonowania cenowego swoich trzech marek Peugeot, Citroën i DS we wszystkich regionach świata.

Jean Baptiste de Chatillon, Dyrektor Finansowy Grupy PSA i członek jej zarządu, komentuje: Nasze trzy marki, skupione na realizacji ambitnych celów w ramach planu zyskownego wzrostu Push to Pass, w pełni wykorzystują efekt powodzenia planu Back in the Race, jak również zyskują na silnym wzroście widocznym na rynku europejskim. Pomimo niestabilnej sytuacji w otoczeniu rynkowym pozostajemy ufni w skuteczność naszych działań i wierzymy w realizację celów, jakie sobie wytyczyliśmy.

Perspektywy rynkowe - w 2016 r. Grupa spodziewa się wystąpienia na rynku samochodowym tendencji wzrostowych na poziomie 4 proc. w Europie i 5 proc. w Chinach, jak również spadków na poziomie -10 proc. w Ameryce Łacińskiej i -15 proc. w Rosji.

Perspektywy operacyjne - plan Push to Pass określa następujące cele:
  • bieżąca średnia marża operacyjna 4 proc. dla oddziału samochodowego w okresie 2016–2018 oraz cel na poziomie 6 proc. w 2021 r.;
  • wzrost dochodów Grupy o 10 proc. do roku 2018 w stosunku do roku 2015, z perspektywą wzrostu o kolejnych 15 proc. do 2021 r.2
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Wirthwein Polska Sp. z o.o.
MV Center Systemy Wizyjne Sp z o.o.
 Quality Control Innovation System Sp. z o.o.
Stokvis Tapes Polska Sp. z o.o.
ISRINGHAUSEN Sp. z o.o.
Zakład Wyrobów Metalowych STRUMET Sp. z o. o.