Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
groupe renault logoW pierwszym półroczu 2015 roku obroty Grupy wyniosły 22,197 miliarda euro, czyli o 12,0% więcej w stosunku do pierwszych sześciu miesięcy 2014 roku.

Obroty sektora samochodowego wyniosły 21,065 miliarda euro (+12,4%) dzięki zwiększeniu sprzedaży poszczególnych marek Grupy oraz sprzedaży dla partnerów. Spadek wartości euro w porównaniu do innych walut (won koreański, funt szterling itd.) wywołał pozytywny efekt. Do wzrostu obrotów przyczynił się również korzystny efekt cenowy, związany z podwyżkami cen na rynkach wschodzących pod koniec 2014 roku, których celem było skompensowanie spadku wartości walut (zwłaszcza w Rosji i Brazylii).

Marża operacyjna Grupy w pierwszym półroczu 2015 roku zamknęła się kwotą 1,069 miliarda euro (+47%), co stanowi 4,8% przychodów, podczas gdy w 2014 roku wynosiła 729 milionów euro (3,7% obrotów).

Marża operacyjna sektora samochodowego wzrosła o 308 milionów euro (+89%) do poziomu 656 milionów euro, co stanowi 3,1% przychodów. Ten doskonały wynik jest efektem rozwoju działalności oraz obniżenia kosztów. Różnice kursowe w tym półroczu okazały się korzystne. Ujemny był natomiast połączony efekt mixu, ceny i wzbogacenia wyposażenia modeli.

Udział sektora finansowania sprzedaży w marży operacyjnej Grupy osiągnął poziom 413 milionów euro, podczas gdy w pierwszym półroczu 2014 roku było to 381 milionów euro.

Wzrost ten jest przede wszystkim zasługą wzrostu sprzedaży usług. Koszt ryzyka poprawił się do poziomu 0,31% średniej wartości portfela – w porównaniu do 0,47% w pierwszym półroczu 2014 roku.

Pozostałe przychody i koszty działalności operacyjnej wykazują wartość ujemną 116 milionów euro (-265 milionów euro w pierwszym półroczu 2014 roku), głównie ze względu na koszty związane z podpisanym we Francji porozumieniem na rzecz konkurencyjności.

Wynik na działalności operacyjnej Grupy wyniósł 953 miliony euro (+105%) - w porównaniu do 464 milionów euro w pierwszym półroczu 2014 roku. Ta poprawa wynika ze wzrostu marży operacyjnej oraz obniżenia pozostałych kosztów działalności operacyjnej o 149 milionów euro.

Udział spółek stowarzyszonych w wyniku (głównie Nissana) zamknął się kwotą 912 milionów euro - w porównaniu do 725 milionów euro w pierwszym półroczu 2014 roku (po uwzględnieniu straty spółki AVTOVAZ w kwocie 70 milionów euro).

Wynik netto wyniósł 1,469 miliarda euro (+83%), a wynik netto przypadający jednostce dominującej (Grupie Renault) 1,396 miliarda euro (5,12 euro/akcję w porównaniu do 2,75 euro/akcję w pierwszym półroczu 2014 roku, co oznacza wzrost o 86%).

Free cash flow operacyjny sektora samochodowego jest zbliżony do neutralnego poziomu (- 95 milionów euro), po uwzględnieniu wpływu wzrostu zapotrzebowania na kapitał obrotowy o 369 milionów euro.

Łączny zapas samochodów na dzień 30 czerwca 2015 roku (łącznie z zapasami w sieci niezależnych dystrybutorów) odpowiada 64 dniom sprzedaży - w porównaniu do 62 dni na koniec czerwca 2014 roku.

PERSPEKTYWY NA ROK 2015
W 2015 roku światowy rynek samochodowy powinien odnotować ok. 1-procentowy wzrost popytu pomimo wyraźnego spowolnienia na wschodzących rynkach. Natomiast rynek europejski powinien osiągnąć wzrost o minimum 5%.

W tej sytuacji Renault planuje:
  • ­dalsze zwiększenie sprzedaży i obrotów Grupy (przy uwzględnieniu stałego referencyjnego kursu wymiany),
  • ­dalsze zwiększenie wartości marży operacyjnej Grupy i jej sektora samochodowego,
  • ­wygenerowanie dodatniego free cash flow operacyjnego w sektorze samochodowym.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

T.ERRE POLSKA Sp. z o.o.
EFAFLEX Polska Sp. z o.o.
ZG Lighting Polska Sp. z o.o.
Shapers’ Polska Sp. z o.o.
Craemer GmbH
Zakłady Metalowe „Postęp” S.A.