Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
renault_logo Obroty Grupy Renault  w pierwszym kwartale wyniosły 10 431 milionów euro, czyli o 15% więcej w stosunku do analogicznego okresu 2010 r.

Dzięki silnemu wzrostowi sprzedaży na rynkach zagranicznych Grupa Renault sprzedała w pierwszym kwartale 692 607 samochodów, zwiększając o 5,8% swój udział w światowym rynku, który odnotował zwyżkę w wysokości 7,2%. Grupa zwiększyła swój udział w rynkach pozaeuropejskich w dwóch kluczowych regionach: Ameryce Środkowej i Południowej oraz Eurazji.

W Europie, na lekko zniżkującym rynku samochodów osobowych i dostawczych (- 1,0%), sprzedaż Grupy spadła o 3,7%. Spadek ten wynika głównie z trudności zaopatrzeniowych w pierwszym kwartale. Zjawisko to jest wyraźniej odczuwalne we Francji w związku z dostawą ostatnich samochodów w ramach ulgi za złomowanie starych pojazdów, co spowodowało spadek sprzedaży o 0,5% pomimo silnego wzrostu na rynku o 8,8%.

Marka Renault jest drugą marką w Europie z udziałem 8,9% w rynku samochodów osobowych i dostawczych (- 0,3 punktu w stosunku do pierwszego kwartału 2010 r.), przesuwając się o jedno miejsce w górę w porównaniu do ubiegłego roku.

Samochody dostawcze – sprzedaż marki Renault silnie wzrosła (+ 12,0%) przy wyraźnym ożywieniu na rynku (+ 8,6%). Dzięki udziałowi w rynku w wysokości 15,4% marka Renault umocniła zajmowaną pozycję leadera wyprzedzając kolejnego producenta o 3,2 punktu (w pierwszym kwartale 2010 r. różnica ta wynosiła 0,9 punktu).

Na rynkach pozaeuropejskich sprzedaż Grupy napędzana ich dynamicznym rozwojem wzrosła w pierwszym kwartale o 26,6% i obecnie stanowi 37% łącznych obrotów Grupy (+ 6 punktów w stosunku do pierwszego kwartału 2010 r.). Osiągnęła rekordowy poziom 259 308 sprzedanych samochodów.

W regionie Eurazji sprzedaż wzrosła o 88,2% na rynku zwyżkującym o 66,4%, pod wpływem doskonałych wyników osiąganych przez nowe produkty, zwłaszcza Sandero. W Rosji Grupa zwiększyła swój udział w rynku o 0,5 punktu w stosunku do pierwszego kwartału 2010 r. (do poziomu 6%).

W regionie Euromedu sprzedaż zwiększyła się o 33%, w sytuacji wzrostu na rynku o 37%, przy dużym zróżnicowaniu w poszczególnych krajach tej strefy. Grupa osiągnęła dobre wyniki w Turcji. Sprzedaż Renault na tamtejszym rynku wzrosła o 120%, co pozwoliło zwiększyć udział o 3,3 punktu, w szczególności dzięki sukcesowi modeli Mégane i Fluence. W Rumunii sprzedaż spadła o 27,1% na rynku zniżkującym o 15%.

W regionie Ameryki Środkowej i Południowej sprzedaż osiągnęła rekordowy poziom zarówno pod względem ilości sprzedanych samochodów jak i udziału w rynku. Wzrost sprzedaży wyniósł 35,3% przy zwyżce na rynku o 12,6%, co przełożyło się na udział w rynku na poziomie 6% (o 1 punkt więcej w stosunku do pierwszego kwartału 2010 r.). W pierwszym kwartale 2011 r. Brazylia jest 3. co do wielkości rynkiem Grupy.

W regionie Azji i Afryki wzrost sprzedaży wyniósł 2,3% przy wzroście na rynku o 3,5%. Renault Samsung Motors w Korei ucierpiało na skutek mocnej ofensywy konkurencji w porównaniu do bardzo dobrych wyników w poprzednim okresie.

Obroty kwartalne dla poszczególnych sektorów działalności
W pierwszym kwartale 2011 r. obroty Grupy wzrosły o 15% do 10 431 mln euro.
Obroty sektora samochodowego odnotowały wzrost o 15,3% (+ 14% jeśli nie uwzględnimy dodatnich różnic kursowych). W porównaniu z pierwszym kwartałem 2010 r. wyniki te są związane głównie z:
  • zwiększeniem sprzedaży samochodów nowych o 4,3 punktu (już po uwzględnieniu niekorzystnego wpływu mixu w wysokości - 1 punktu),
  • poprawą mixu produktów (+ 5,9 punktu), zdecydowanie kompensującą erozję cen (- 0,7 punktu),
  • wzrostem o + 1,9 punktu sprzedaży całych samochodów oraz komponentów i podzespołów mechanicznych innym producentom.

Obroty sektora finansowania sprzedaży wzrosły w pierwszym kwartale 2011 r. o 8,4%. Liczba nowych umów finansowania (253 109 nowych umów) wzrosła o 11,3% w stosunku do pierwszego kwartału 2010 r., a średnia wartość portfela wyniosła 22 mld euro, co oznacza wzrost o 7,3% w stosunku do pierwszego kwartału 2010 r.

Ogólny opis sytuacji finansowej Grupy
W pierwszym kwartale były kontynuowane działania w celu dofinansowania Grupy poprzez pozyskanie przez RCI Banque 2 mld euro z rynku dzięki dwóm emisjom obligacji (1,5 mld euro) i sekurytyzacji niemieckiego portfela umów leasingowych (0,5 mld euro). W kwietniu RCI Banque przeprowadził również pierwszą emisję obligacji w Stanach Zjednoczonych na podstawie tzw. Rule 144A/Regulation S na łączną kwotę 1,25 mld dolarów.

Zgodnie z zapowiedzią Grupa Renault spłaciła przedterminowo (w lutym i kwietniu) ostatnią ratę 2-miliardowej pożyczki przyznanej przez rząd francuski w kwietniu 2009 r.

Na dzień 31 marca 2011 r.:
  • Sektor samochodowy dysponuje niewykorzystanymi liniami kredytowymi w czołowych instytucjach bankowych na kwotę 4 mld euro.
  • Dostępne zabezpieczenia RCI Banque (potwierdzone, niewykorzystane linie kredytowe, należności możliwe do zrealizowania w Europejskim Banku Centralnym oraz środki pieniężne) opiewają na kwotę 6,5 mld euro zapewniając ponad dwukrotne pokrycie wartości krótkoterminowych papierów dłużnych oraz świadectw depozytowych.

Perspektywy
Wyniki Grupy w pierwszym kwartale 2011 r. są zdecydowanie lepsze od przewidywań podanych na początku roku. Wobec dość napiętej sytuacji z zaopatrzeniem w niektóre części w pierwszym kwartale 2011 r., tsunami w Japonii stanowi dodatkowe utrudnienie logistyczne dla całego przemysłu motoryzacyjnego, co powinno doprowadzić do spowolnienia produkcji w najbliższych miesiącach.

Na obecnym etapie skutki oczekiwanego spowolnienia nie powinny uniemożliwić realizacji celów Grupy za cały rok 2011 . W 2011 r. Grupa Renault będzie musiała osiągnąć wyższą sprzedaż i obroty niż w roku ubiegłym pomimo, że sytuacja na światowym rynku nie jest tak dobra jak oczekiwano. Grupa wyznaczyła sobie cel operacyjnego free cash flow dla sektora samochodowego na poziomie ponad 500 mln euro, przy utrzymaniu kosztów badawczo-rozwojowych i inwestycji na poziomie 9% obrotów.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Kempny Komponenty
Stokvis Tapes Polska Sp. z o.o.
YETICO S.A.
Gumitex Sp. z o.o. Sp.k.
QualityHUB24
VIA Technika Obróbki Powierzchniowej Sp. z o.o.