Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
automotive industry Jeden z wiodących producentów samochodów - grupa Volkswagen zintegrowała robota Universal Robots z procesem masowej produkcji w swoim zakładzie produkującym silniki, w Salzgitter.

Lekki robot UR5 został zainstalowany w sekcji montażu głowic cylindrów, gdzie odpowiada za manipulowanie delikatnymi świecami żarowymi. Jest to pierwszy robot używany w zakładach Volkswagen na całym świecie. Dzięki zintegrowanemu trybowi bezpieczeństwa, sześcioosiowe ramię robotyczne jest w stanie pracować bezpośrednio z ludźmi, bez żadnych osłon. Tym samym przyczynia się do zwiększenia ergonomii pracy przy produkcji.

Zakład Volkswagena w Salzgitter o powierzchni 2 800 000 jest jedną z największych na świecie fabryk silników. Blisko 6000 pracowników wy-twarza każdego dnia około 7000 silników benzynowych i wysokoprężnych w ponad 370 wariantach. Silniki mające od 3 do 16 cylindrów montowane są w różnych modelach marek samochodów grupy Volkswagen. Producent samochodów wdrożył niedawno robota Universal Robots do pracy z ludźmi w sekcji montażu głowic cylindrów.
UR5 VW GlowPlug Source FotogesignGasparini 3
Dzięki zintegrowanemu trybowi bezpieczeństwa (zgodnego z normą EN ISO 10218) robot przemysłowy może pracować w bezpośrednim sąsiedztwie ludzi. Jest on dodatkowo wyposażony w specjalny chwytak, opracowany przez firmę Faude Automatisierungstechnik na potrzeby firmy Volkswagen, który odpowiada wymaganiom normy ISO/TS 15066 dotyczącej robotów współpracujących. Dlatego robot może zostać zintegrowany z linią produkcyjną bez dodatkowej obudowy zabezpie-czającej.

„Naszym celem jest zapewnienie ergonomicznego stanowiska pracy zapobiegającego obciążeniom pracowników. Dzięki zastosowaniu robota bez osłon możliwa jest synchronizacja pracy ludzkiej z maszyną.

W ten sposób robot staje się asystentem w procesie produkcji i może odciążyć naszych pracowników”, wyjaśnia Jürgen Häfner, kierownik projektu w zakładzie Volkswagen w Salzgitter.

Proces wdrożeniowy trwał dwa lata i przebiegał we współpracy z partnerem Universal Robots, firmą Faude Automatisierungstechnik.

Do tej pory montaż świec żarowych w głowicach cylindrów wymuszał od pracowników pozostawanie w pozycji pochylonej. Obecnie zadanie to wykonuje robot, odciążając człowieka.

Ramię w ramię z robotem
Sześcioosiowy lekki robot UR5 firmy Universal Robots ostrożnie wyjmuje delikatne świece żarowe, a następnie wkłada je do trudno dostępnych otworów gwintowanych. Pracownik jest obecnie odpowiedzialny za przymocowanie świec żarowych i izolację głowicy cylindra, co umożli-wia przejście do następnego etapu produkcji. Dzięki bezpośredniej współpracy z robotem, działającym jako asystent, może on wykonywać te czynności w pozycji wyprostowanej. W ten sposób jest w stanie na bieżąco nadzorować proces i w razie potrzeby szybko reagować.

„Jesteśmy szczęśliwi z powodu udanego wdrożenia tego bezpreceden-sowego projektu oraz wkładu naszego robota w zwiększenie ergonomii w procesie produkcji”, mówi Thomas Visti, wiceprezes i dyrektor ds. handlowych firmy Universal Robots. „Osiągnięcie tego było możliwe głównie dzięki konstruktywnej współpracy między firmą Volkswagen a naszym partnerem Faude Automatisierungstechnik”. 
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

RAMPF Production Systems GmbH & Co.
Gumitex Sp. z o.o. Sp.k.
Galwanizer Sp. z o.o.
ProfilGate
TIMRET Sp. z o.o.
Promot - Zakłady Metalowe Sp. z o.o.