Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
Inwazja na Ukrainę spowodowała, że w zeszłym roku z Rosji wycofały się z działalności produkcyjnej i sprzedażowej wszystkie zachodnie koncerny samochodowe. Jak każdy rynek, także rynek rosyjski, nie znosi próżni.

W ciągu kilku miesięcy praktycznie wszystkie fabryki nawiązały współpracę z Chinami. Przykładowo, w Moskwiczu (d. fabryka Renault w Moskwie) montowane są auta marki JAC. Natomiast Awtotor w Królewcu wytwarza już auta oraz pojazdy kilku marek - BAIC, SWM i Jiangling Motors Corporation. Także w przejętych lub przejmowanych zakładach (należących poprzednio np. do Hyundaia czy Nissana) mają być montowane kolejne chińskie marki.

Uzależnienie od Państwa Środka widać także w imporcie. W ciągu 11 miesięcy 2023 roku do Rosji sprowadzono aż 992,2 tys. aut. 628,6 tys. to samochody nowe - w ciągu roku ich import wzrósł blisko czterokrotnie!

W samym listopadzie sprowadzono 81,8 tys. aut, z których aż 82,7 proc. pochodziło z Chin. Kolejne rynki importowe to Kirgistan (11,1 proc.) i Kazachstan (2,4 proc.).
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

SJM EUROSTAT SAS
Poliamid Plastics Sp. z o.o.
Impel Group
Lubricant Polska Sp. z o.o.
METCHEM Sp. z o.o.
RADMOT Sp. z o.o.