Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
Obecnie w trzech modelach Astry montowany jest nowy silnik benzynowy - w bestsellerze Opla debiutuje jednostka 1.6 SIDI (Spark Ignition Direct Injection) Turbo.

Silnik o mocy 125 kW/170 KM z bezpośrednim wtryskiem paliwa - wiodący model w niedawno rozpoczętej ofensywie silnikowej Opla - teraz znajdzie się w trzech wersjach Astry: pięciodrzwiowym hatchbacku, czterodrzwiowym sedanie i w Sports Tourerze. Dzięki temu, pod względem kultury pracy oraz parametrów przy niskich obrotach, modele te będą zajmowały czołowe miejsce w swoim segmencie.

Te jednostki nowej generacji, zastępujące poprzednie silniki 1.6 Turbo, to w rodzinie Astry wiodąca oferta silników benzynowych. Generują wyjątkowo wysoki moment obrotowy sięgający 280 Nm (o 50 Nm więcej niż poprzednie), dostępny przy zaledwie 1 650 obr./min (modele starszej generacji: 2 200 obr./min). Jednak nie tylko przewyższają one swoich poprzedników, ale również charakteryzują się o 12% większym momentem obrotowym niż bezpośredni konkurenci z klasy samochodów kompaktowych o mocy 150–180 KM oferowanych przez ekskluzywne niemieckie marki.
astra 2013 05
Jednocześnie dzięki poziomowi zużycia paliwa wynoszącemu zgodnie z nowym europejskim cyklem jezdnym (NEDC - New European Driving Cycle) zaledwie 5,9 l/100 km (model pięciodrzwiowy i sedan) nowe modele Astry, napędzane jednostkami 1.6 SIDI Turbo, spalają nawet o 14% mniej benzyny niż ich poprzednicy. Do oszczędności paliwa, jak również zwiększenia wygody i poprawy osiągów, przyczyniają się także udoskonalone skrzynie biegów. Pięciodrzwiowy hatchback, sedan i Sports Tourer 1.6 SIDI Turbo są wyposażone w manualne sześciobiegowe skrzynie nowej generacji wyróżniające się wyjątkową płynnością zmiany biegów i znacznie mniejszym tarciem. Modele Astry z silnikiem 1.6 SIDI Turbo może także współpracować z nowymi, sześciobiegowymi skrzyniami automatycznymi. Funkcja Active Select umożliwia ręczną zmianę przełożeń, co z pewnością spodoba się amatorom dynamicznej, sportowej jazdy.

W ofercie, w Polsce znajduje się pięciodrzwiowa Astra 1.6 SIDI Turbo o mocy 170 KM, w wersji Cosmo w cenie od 87 200 PLN i podobnie wyposażona Astra Sports Tourer, w wersji Cosmo, w cenie od 91 100 PLN.

Lider w swojej klasie: moment obrotowy wyższy niż u wszystkich bezpośrednich konkurentów
W większości jednostek oferowanych przez konkurentów maksymalny moment obrotowy wynosi 240–250 Nm, natomiast modele Astry - pięciodrzwiowy hatchback, sedan i Sports Tourer wyposażone w silnik 1.6 SIDI Turbo - wyróżniają się imponującym, potężnym momentem wynoszącym 280 Nm w szerokim zakresie obrotów — od 1 650 do 4 250 obr./min. Nowa jednostka łączy wysoką kulturę pracy i płynne przekazywanie mocy z niskim poziomem zużycia paliwa. Wyróżnia się o 22% wyższym momentem obrotowym niż poprzednie rozwiązania oraz niższym o nawet 14% poziomem zużycia paliwa i emisji CO2, co redukuje negatywny wpływ na środowisko i portfele kierowców.

Dzięki zastosowaniu technologii Start/Stop oraz sześciobiegowej skrzyni manualnej pięciodrzwiowe hatchbacki i sedany Astry, wyposażone w silnik 1.6 SIDI Turbo, charakteryzują się (zgodnie z połączonym cyklem NEDC) zużyciem paliwa wynoszącym zaledwie 5,9 l/100 km i emitują tylko 139 g CO2 na kilometr. Pięciodrzwiowa Astra 1.6 SIDI Turbo przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 8,7 sekundy, a jej maksymalna prędkość wynosi 220 km/h - w przypadku sedana jest to o 2 km/h więcej. Ponadto oba warianty wyróżniają się wyjątkową elastycznością na piątym biegu, co pozwala na przyspieszenie od 80 do 120 km/h w ciągu zaledwie 8,8 sekundy.

Nowa Astra Sports Tourer 1.6 SIDI Turbo również zajmuje czołowe miejsce pod względem osiągów: przyspiesza od 80 do 120 km/h (piąty bieg) w ciągu 10 sekund - 1,5 sekundy szybciej niż poprzedni model 1.6 Turbo - a od 0 do 100 km/h w ciągu 8,8 sekundy, z kolei jej maksymalna prędkość to 220 km/h. Uniwersalne kombi Opla zużywa 6,1 l paliwa na 100 km (połączony cykl NEDC) i emituje 144 g CO2 na kilometr.

Muzyka dla uszu: niedościgniona płynność
Podstawowe cele przyjęte podczas konstruowania nowego silnika 1.6 SIDI Turbo to duża siła napędowa, doskonała elastyczność i wysoka kultura pracy. Aby osiągnąć niski poziom hałasu i drgań, udoskonalono układ dolotowy i wydechowy. Uzyskano to m.in. dzięki przytwierdzeniu pokrywy zaworów od głowicy silnika za pomocą specjalnych mocowań i wypełnieniu połączeń specjalnym materiałem uszczelniającym. Mimo zastosowania bezpośredniego wtrysku paliwa i spalania pulsacyjnego konstruktorom udało się istotnie obniżyć poziom hałasu w porównaniu z poprzednią jednostką. W efekcie tych działań w zakresie „inżynierii dźwięku” użytkownicy nowych modeli Astra 1.6 SIDI mogą cieszyć się cichą, płynną jazdą oraz wspaniałą jakością dźwięku nawet przy znacznych prędkościach, intensywnej pracy silnika i dużych obciążeniach.

Członek zarządu Opla ds. technologii Mike Ableson mówi: „Po wprowadzeniu nowych silników w modelach Cascada i Zafira Tourer bardzo cieszymy się, że możemy zaoferować tę zaawansowaną jednostkę w naszym najlepiej sprzedającym się modelu - modelu Astra - w trzech bardzo popularnych wersjach nadwozia. Dzięki tym mocnym i cichym silnikom nowej generacji trzy razy szybciej zbliżamy się do czołówki w swojej klasie, gdyż równocześnie montujemy je w pięciodrzwiowej Astrze, Astrze sedan i Astrze Sports Tourer.”

Nowy silnik benzynowy 1.6 SIDI Turbo rozpoczyna wielką ofensywę Opla w dziedzinie jednostek napędowych. Do 2016 r. firma zaprezentuje 3 nowe rodziny silników i 13 nowych jednostek. W tym samym okresie wprowadzonych zostanie także wiele nowych skrzyń biegów. Dzięki temu w ciągu kolejnych czterech lat Opel odnowi 80% swojej oferty jednostek napędowych.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

METCHEM Sp. z o.o.
PILOUS Packaging Polska Sp. z o.o.
Nifco Poland Sp. z o.o.
ITA Sp. z o. o.  Sp. k.
ISRINGHAUSEN Sp. z o.o.
Etisoft Sp. z o.o.