Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
MAN koncentruje i wzmacnia prace projektowe w zakresie efektywnych i ekonomicznych napędów hybrydowych dla pojazdów ciężarowych i autobusów.



Firma MAN Truck & Bus zalicza się do pionierów technologii napędów hybrydowych dla pojazdów użytkowych – już od lat siedemdziesiątych inżynierowie firmy pracują nad różnymi technologiami pozwalającymi na odzyskiwanie energii uwalnianej podczas hamowania w celu redukcji zużycia paliwa i ograniczenia emisji CO2. Teraz w firmie MAN Truck & Bus wszystkie prace badawczo-rozwojowe dotyczące technologii hybrydowej będą prowadzone w nowym Centrum Kompetencji, które otrzyma zwiększoną obsadę specjalistów. „Jesteśmy przekonani, że technologia hybrydowa jest rozwiązaniem przyszłości, które we wszystkich segmentach pojazdów użytkowych – od autobusów miejskich do samochodów ciężarowych obsługujących dalekie trasy – odegra kluczową rolę w procesie dalszego wzrostu efektywności i poszanowania zasobów naturalnych oraz wyznaczy kierunek e-mobility. Nowe Centrum Kompetencji zajmuje się technologią hybrydową na wszystkich etapach, poczynając od prac badawczych, a kończąc na wprowadzeniu do produkcji seryjnej nowych rozwiązań przeznaczonych dla różnych segmentów produktów”, wyjaśnia Bernd Maierhofer, członek zarządu odpowiedzialny za prace badawczo-rozwojowe i zakupy w firmie MAN Truck & Bus.

We wrześniu ubiegłego roku firma MAN Truck & Bus wprowadziła na rynek pierwszy produkowany seryjnie pojazd użytkowy, wyposażony w seryjny silnik hybrydowy – autobus miejski MAN Lion’s City Hybryd, który zużywa do 30 procent mniej paliwa w porównaniu z autobusem miejskim o tradycyjnym napędzie z silnikiem wysokoprężnym, co oznacza redukcję emisji CO2 nawet o 30 procent. Poza tym autobus MAN Lion’s City Hybrid charakteryzuje się bardzo cichym ruszaniem po postoju na światłach lub na przystankach. Autobus miejski MAN Lion’s City Hybrid otrzymał już wiele międzynarodowych wyróżnień i cieszy się dużym zainteresowaniem ze strony miejskich zakładów komunikacyjnych.

Wprowadzenie napędów hybrydowych w pojazdach użytkowych stanowi duże wyzwanie dla producentów ze względu na silnie zróżnicowane profile wymagań użytkowników. Autobusy miejskie charakteryzują się krótkimi i częstymi cyklami przyspieszania i hamowania, natomiast samochody ciężarowe obsługujące trasy dalekobieżne poruszają się na długich odcinkach autostrad, głównie ze stałą prędkością. Samochody dostawcze przemieszczają się przy różnym stopniu załadowania, zarówno w miastach, jak i na drogach krajowych, zaś pojazdy ciężarowe stosowane w budownictwie wymagają dużej mocy i trakcji, a często także dodatkowych agregatów. „W celu uwzględnienia tych silnie zróżnicowanych wymagań w prowadzonych pracach badawczo-rozwojowych nad silnikami hybrydowymi konieczna jest ścisła współpraca ekspertów w dziedzinie wszystkich segmentów produktu. Odpowiednie warunki w tym zakresie stwarza nowy Centrum Kompetencji, w którym znajdą pracę najlepsi specjaliści z różnych branż”, wyjaśnia Roland Ehniss, kierownik działu zarządzania innowacjami w MAN Truck & Bus.

Nowe Centrum Kompetencji współpracuje także z podmiotami partnerskimi, dostawcami i innymi jednostkami dostarczającymi know-how, na przykład z placówkami uniwersyteckimi.

0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Sigfox Poland Sp. z o.o.
PILOUS Packaging Polska Sp. z o.o.
MESH Works Inc.
Poliamid Plastics Sp. z o.o.
DSR S.A.
ISRINGHAUSEN Sp. z o.o.