Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
hyundai logo5 egzemplarzy rewolucyjnego modelu ix35 Fuel Cell, pierwszego na świecie samochodu o napędzie wodorowym, który trafił do produkcji, stanowić będzie integralny element projektu London Hydrogen Network Expansion (LHNE), którego celem jest rozwój strategii dla pojazdów o napędzie wodorowym.

Hyundai wesprze inicjatorów projektu swoim doświadczeniem w technologii wodorowej, aby stworzyć pierwszą w Wielkiej Brytanii wodorową sieć transportową, która obejmie swoim zasięgiem Londyn i południowo-wschodnią Anglię. Wspierany przez rząd i współtworzony przez rządową agencję Technology Strategy Board[1] projekt LHNE, zapewni dostępność nie tylko napędzanych wodorem samochodów, ale także pełną infrastrukturę potrzebną do ich używania, w postaci sieci stacji paliwa wodorowego. Samochody zostaną udostępnione kluczowym, publicznym i prywatnym, przewoźnikom stolicy Wielkiej Brytanii. Wspomniane 5 egzemplarzy będzie pierwszymi spośród 1000 aut, które Hyundai planuje wyprodukować do 2015 roku w swojej koreańskiej fabryce w Ulsan.

Większość spośród 1000 samochodów trafi na rynek europejski, gdzie dzięki Komisji Europejskiej powstały już inicjatywy związane z technologią wodorową. Jedną z nich jest Wspólna Inicjatywa Technologiczna w Zakresie Ogniw Paliwowych i Wodoru (WIT OPW), promująca wykorzystanie wodoru jako żródła energii o zerowej emisji. Aktualnie w Europie powstaje wiele projektów skupionych wokół tworzenia infrastruktury wodorowej, a wprowadzenie na ulice miast pojazdów napędzanych wodorem przyspieszy ich implementację.

Pierwszy na świecie pojazd napędzany wodorem, który trafił do produkcji

Hyundai, jako pierwsza firma motoryzacyjna na świecie, otworzył linię produkcyjną samochodów napędzanych wodorem. Umożliwiło to nie tylko realny start europejskiego programu wodorowego, ale także poparło dążenia Londynu do uzyskania pozycji wiodącego miasta na świecie pod względem innowacyjnej gospodarki wodorowej.

Celem, jaki przyświecał Hyundaiowi przy tworzeniu modelu ix35 Fuel Cell, było stworzenie samochodu bezemisyjnego, który byłby równie bezpieczny i dostarczałby tę samą przyjemność oraz komfort z jazdy, co model ix35 napędzany standardowym silnikiem spalinowym. Obydwa modele reprezentują podobne parametry – maksymalną prędkość na poziomie 160 km/h, przyspieszenie od 0 do 100km/h w 12,5 sekundy i prawie 590 kilometrów zasięgu na jednym baku. Różnicą jest wyłącznie brak emisji zanieczyszczeń, ponieważ jedynym emitowanym przez silnik ix35 Fuel Cell produktem jest woda.

Szybkie i proste tankowanie

Co istotne, samochody napędzane wodorem można zatankować w 2-3 minuty i są równie proste
w użytkowaniu, jak tradycyjne modele. Hyundai już od ponad 15 lat pracował nad pojazdami napędzanymi wodorem, jednak dopiero stworzenie realnej możliwości dotankowania tego typu samochodów sprawiło, że firma zdecydowała się na ich regularną produkcję. Dzięki temu samochody napędzane wodorem mają szansę stać się realnym elementem drogowego krajobrazu Wielkiej Brytanii, czemu przysłużyły się takie inicjatywy jak London Hydrogen Partnership, czyli Londyńskie Partnerstwo dla Wodoru i London Hydrogen Network Expansion.

Dziesięciokrotny wzrost produkcji samochodów napędzanych wodorem do 2015 r.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

 Quality Control Innovation System Sp. z o.o.
Poliamid Plastics Sp. z o.o.
SJM EUROSTAT SAS
Shapers’ Polska Sp. z o.o.
Bollhoff Technika Łączenia Sp. z o.o.
WOLMOT Sp. z o.o.