Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
Pomimo ogólnego spadku popytu w branży, Hyundai Motor Europe zakończył 2021 rok z bardzo dobrymi wynikami sprzedaży. W ubiegłym roku firma sprzedała w Europie 515 886 sztuk, co oznacza wzrost o 21,6 procent w porównaniu z 2020 rokiem.

Spowodowało to wzrost udziału w rynku o 1 punkt procentowy do 4,4 procent.

Ponadto pojazdy zelektryfikowane stanowiły większą niż kiedykolwiek wcześniej część sprzedaży. Trzydzieści pięć procent pojazdów marki Hyundai sprzedanych w Europie w 2021 roku miało napęd zelektryfikowany, były to pojazdy hybrydowe, hybrydowe typu plug-in, akumulatorowe i zasilane ogniwami paliwowymi. Oznacza to 77-procentowy wzrost w stosunku do poprzedniego roku. Aż 72 509 z nich to pojazdy zeroemisyjne – elektryczne z bateriami lub wodorowymi ogniwami paliwowymi – co stanowi 14,1 procent sprzedaży w Europie.

- To prawdziwe świadectwo siły naszej gamy produktowej i jakości naszych usług, gdy Hyundai był w stanie wyprzedzić rynek motoryzacyjny w Europie, szczególnie w świetle tak trudnego roku. W 2021 roku stanęliśmy w obliczu zakłóceń łańcuchów dostaw i trwającej pandemii, która nadal wpływa na wszystko, od podróży międzynarodowych po życie codzienne. Niemniej jednak dzięki naszej zwinności w optymalizacji procesów sprzedaży byliśmy w stanie nadążyć za zamówieniami Klientów, aby osiągnąć tak dobre wyniki sprzedaży. To naprawdę potwierdza sukces naszej strategii. Elektryfikacja to przyszłość, a Hyundai w niej przoduje - Michael Cole Prezes i Dyrektor Generalny Hyundai Motor Europe.

Na całym świecie firma sprzedała 3,89 miliona sztuk, co oznacza wzrost o 3,9 procent rok do roku. Obejmowało to 421 677 modeli zelektryfikowanych i 141 101 pojazdów bezemisyjnych.

Rekordowe udziały w europejskich rynkach

Poza 4,4 procentowym udziałem w rynku europejskim, Hyundai osiągnął również rekordowe udziały w Niemczech, Hiszpanii, Włoszech,Wielkiej Brytanii i Polsce w 2021 roku. W Niemczech modele Hyundaia stanowiły 4,1 procent wszystkich sprzedanych samochodów, czyli pół punktu procentowego więcej niż w poprzednim roku. Ustanowiono też rekord wszech czasów - 106 620 nowych rejestracji pojazdów Hyundai w Niemczech.

Tymczasem w Hiszpanii Hyundai osiągnął udział w rynku na poziomie 6,7 procent, osiągając najwyższy w historii wynik. Było to 57 508 zarejestrowanych pojazdów. Po wprowadzeniu na rynek modelu IONIQ 5, w pełni elektrycznego średniego SUV-a i flagowego modelu Hyundai z napędem elektrycznym, firma przodowała w sprzedaży w drugiej połowie roku. Hyundai zakończył rok jako czołowy azjatycki producent samochodów w Hiszpanii i na piątym miejscu wśród wszystkich producentów.

Z kolei udział rynkowy Hyundaia we Włoszech wyniósł w 2021 roku 3,1 procent, co oznacza wzrost o 0,7 punktu procentowego w porównaniu z rokiem poprzednim i 0,5 punktu procentowego więcej niż w 2019 roku. Marka we Włoszech odnotowała 35-procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym. W 2021 roku 28 procent pojazdów Hyundaia sprzedawanych we Włoszech było zelektryfikowanych.

Również na rynku brytyjskim Hyundai odnotował znaczący sukces. Firma sprzedała 69 680 sztuk, co stanowiło udział w rynku na poziomie 4,2 procent – najwyższy jak dotąd w Wielkiej Brytanii. Sprzedaż rok do roku wzrosła o 47 procent, dzięki wprowadzeniu nowych modeli, takich jak BAYON, KONA N i IONIQ 5, a firma sprzedała w 2021 roku ponad 12 500 pojazdów elektrycznych, co stanowi czwartą co do wielkości liczbę spośród wszystkich producentów.

W 2021 roku w Polsce Hyundai zanotował wyjątkowo udany rok osiągając ponad 6,0 procentowy udział w rynku. W ubiegłym roku zarejestrowano o 46 procent więcej samochodów niż w 2020 roku, co pozwoliło na uzyskanie historycznego wyniku 26 838 rejestracji. Dotychczasowy, wynoszący 24 378 rejestracji, rekord z 2019 roku został pobity o 2 460 sztuk. W 2021 roku zarejestrowano 5 884 egzemplarzy wersji zelektryfikowanych, które zwiększyły udział ponad 4-krotnie z 5 do 22 procent.

Hyundai TUCSON na czele

Wszechstronnym bestsellerem po raz kolejny był Hyundai TUCSON, kompaktowy SUV. Po wprowadzeniu nowej generacji modelu pod koniec 2020 roku, TUCSON odnotował gwałtowny wzrost sprzedaży w 2021 roku. Dzięki sprzedaży 152 257 egzemplarzy, TUCSON stanowił 29,5 procent sprzedaży Hyundaia w Europie w 2021 roku. Kolejne pozycje zajęły Hyundai KONA ze sprzedanymi 109 902 egzemplarzami oraz miejski i20 ze sprzedanymi 60 560 egzemplarzami.

Dobre wyniki sprzedaży SUV-ów Hyundaia w Europie świadczą o różnorodności oferty SUV-ów firmy. Dzięki produktom obejmującym zarówno segmenty B-, C-, jak i D-SUV oraz pełną gamę napędów zelektryfikowanych, SUV-y Hyundai są w wyjątkowej pozycji, aby zaspokoić szereg różnych stylów życia i wymagań Klientów.

Wzrost o 77 procent sprzedaży elektryków i hybryd

Sprzedaż pojazdów zelektryfikowanych w Europie wzrosła o 77 procent w 2021 roku w porównaniu z rokiem poprzednim. W ubiegłym roku Hyundai sprzedał w Europie 182 437 zelektryfikowanych modeli. Alternatywne układy napędowe stanowiły 35 procent całkowitej sprzedaży pojazdów Hyundai w Europie.

Spośród nich 72 509 stanowiły pojazdy o zerowej emisji lub pojazdy elektryczne z bateriami i wodorowymi ogniwami paliwowymi. Pojazdy bezemisyjne stanowiły 14,1 proc. sprzedaży w Europie w 2021 roku – 26 procentowy wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim.

W 2021 roku TUCSON Hybrid był najlepiej sprzedającym się zelektryfikowanym modelem Hyundaia w Europie osiągając sprzedaż 43 792 sztuk, a KONA Electric z wynikiem 44 069 sprzedanych egzemplarzy znalazła się na szczycie listy najlepiej sprzedających się pojazdów elektrycznych Hyundaia.

Nowo wprowadzony IONIQ 5 również spotkał się z bardzo dobrym przyjęciem, stanowiąc już ponad 3,7 procent całej sprzedaży.

Zwiększenie udziału pojazdów o niskiej i zerowej emisji jest częścią strategii Hyundaia zmierzającej do osiągnięcia neutralności węglowej do 2045 roku.

Wyprodukowane w Europie

Sześć najlepiej sprzedających się modeli firmy w Europie jest również produkowanych w Europie w fabrykach w Turcji i Czechach. Stanowią 72 procent całkowitej sprzedaży w Europie – 371 302 sprzedanych pojazdów.

Hyundai Assan Otomotiv Sanayi (HAOS) to najdłużej działająca fabryka Hyundaia poza Koreą. Znajduje się w Izmit w Turcji i działa od 1997 roku. HAOS produkuje i10, i20, i20 N i BAYON dla Europy. Zatrudniając prawie 2500 pracowników, ma roczną zdolność produkcyjną na poziomie 230 000 sztuk. W 2019 roku Hyundai Motor świętował dwumilionowy pojazd wyprodukowany w tureckiej fabryce.

Hyundai Motor Manufacturing Czech, zakład produkcyjny Hyundaia w Nošovicach w Czechach, produkuje pojazdy od 2008 roku. Jest to jeden z najnowocześniejszych zakładów produkcyjnych w Europie i może wyprodukować 350 000 pojazdów rocznie. HMMC produkuje prawie każdy dostępny rodzaj układu napędowego, poczynając od benzynowych po hybrydy typu plug-in i pojazdy w pełni elektryczne. Dla Europy HMMC produkuje modele i30, i30 N, TUCSON i KONA Electric. Produkując niemal każdy typ układu napędowego w Europie, Hyundai zwiększa swoje zaangażowanie w regionie i podkreśla znaczenie Europy w swojej ogólnej strategii biznesowej.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

TIMRET Sp. z o.o.
EFAFLEX Polska Sp. z o.o.
VEOLIA Water Technologies Sp. z o.o.
Galwanizer Sp. z o.o.
PLAST-MET Automotive Systems Sp. z o.o.
Bodycote Polska Sp. z o.o.