Opel ma nową oprawę wizualną. Logo narysowane cieńszą linią, nowa czcionka „Opel Next” oraz jaskrawy odcień koloru żółtego sygnalizują innowacyjność, jako atut marki Opel.
Celem tych zabiegów jest jeszcze nowocześniejszy i odważniejszy wygląd. Firma Opel zawsze starała się demokratyzować innowacyjność i mobilność. „Nowy Opel” wyraża teraz to podejście w odświeżonej identyfikacji korporacyjnej.
Podróż do przyszłości rozpoczęła się od modelu Opel GT X Experimental. Nowa błyskawica Opla pojawiła się już jako emblemat w tym modelu studyjnym. Neonowy odcień koloru żółtego użyty wtedy w konturze profilu teraz stanowi część odnowionej identyfikacji korporacyjnej Opla. Z kolei Opel Mokka jest pierwszym seryjnym modelem z Rüsselsheim z nowym obliczem - panelem przednim Opel Vizor - oraz nową koncepcją kokpitu - Pure Panel.
Firma przedstawia kolejne elementy swojej nowej estetyki „Nowy Opel”: nowe logo, nową czcionkę i nowy kolor. W pierwszej połowie 2021 r., wraz z pojawieniem się w salonach sprzedaży nowego Opla Crosslanda i zupełnie nowego Opla Mokki, wszyscy będą mogli zapoznać się z nowym wyglądem niemieckiej marki. Będą to pierwsze seryjnie produkowane modele w nowej stylistyce. Dzięki nowoczesnemu wyglądowi doskonale pasują do dzisiejszych i przyszłych standardów.
„Naszą firmę cechuje pewność, młodzieńczy zapał i inkluzywność. W nowej erze Opel czerpie inspirację z progresywnej, swobodniejszej, ale wciąż powściągliwej nowoczesnej niemieckiej kultury, proponując odważne, czyste i współczesne koncepcje. Jest to wyraz nowej tożsamości marki, w pełni odpowiadający charakterowi naszej nowej, fascynującej oferty produktów” - mówi Xavier Duchemin, dyrektor zarządzający ds. marketingu, sprzedaży i obsługi posprzedażnej w firmie Opel.
Nowe wzornictwo Opla koncentruje się na najważniejszych aspektach, eliminując zbędne ozdobniki i elementy niepotrzebnie absorbujące uwagę. Wpisuje się zatem w precyzyjną, odważną i czystą niemiecką filozofię stylistyczną marki. W nowym logo pierścień otaczający znak „blitz” jest węższy. Napis stanowi solidną podstawę dla logo. Nowa czcionka o nazwie „Opel Next” również jest lekka, mocna, nowoczesna i przejrzysta. Występuje w trzech wersjach: lekkiej, zwykłej i pogrubionej. Wszystkie wersje harmonizują ze sobą i zapewniają spójność komunikatu. Nowy żółty kolor Opla symbolizuje elektryczność - nowe paliwo na nowe czasy. Kolor elektryzuje i zapada w pamięć, tworząc łatwo rozpoznawalną tożsamość.
„Nowa era wymaga nowoczesnych marek, a nowoczesne marki wymagają przejrzystego wzornictwa. Przedstawiając nowe elementy marki, deklarujemy naszą wyrazistość, postępowość oraz otwartość na nowości i przyszłość” — wyjaśnia dyrektor ds. marki Opel, Patrick Fourniol.
Estetyka ta znajdzie odzwierciedlenie we wszystkich obszarach — od produktów po sprzedaż i marketing. Będzie wdrażana we wszystkich kanałach i obszarach komunikacji.
Nowy wizerunek powstał we współpracy z agencją VELOCITY McCANN, a czcionkę „Opel Next” zaprojektowała agencja Monotype.
Europa
Identyfikacja korporacyjna: Opel z nowym wizerunkiem
- Szczegóły
- Autor: Rafał