Jury złożone z 76 dziennikarzy i ekspertów, pochodzących z 36 krajów, nie tylko potwierdziło sukces silnika TwinAir w odpowiadającej mu kategorii pojemności (poniżej 1.000 cm3), ale ogłosiło go wręcz „Silnikiem Roku 2011” - “International Engine of the Year 2011”, przyznając najwyższe wyróżnienie przewidziane w Konkursie. Ponadto silnik Twin Air z Fiat Powertrain otrzymał nagrody dla najlepszego debiutu (“Best New Engine 2011”) oraz dla najbardziej ekologicznej jednostki napędowej (“Best Green Engine 2011”).
Ten bezprecedensowy sukces dokłada się do zeszłorocznej nagrody “Best New Engine 2010” którą zdobył silnik 1.4 MultiAir Turbo i potwierdza pozycję Fiat Powertrain jako lidera w rozwoju, i produkcji jednostek napędowych o małej pojemności, zaawansowanych technologicznie, i o ograniczonym szkodliwym wpływie na środowisko naturalne.
Komentarze członków jury na temat TwinAir byly bardzo pochlebne: “Silnik TwinAir jest dowodem na to, że ekstremalne zmniejszanie rozmiarów nie oznacza niskich osiągów; przy zadziwiającym, bardzo efektywnym i niezawodnym momencie obrotowym ten mały silnik jest bardzo zadziorny” - John Carey, „Wheels’.
“Cztery zwycięstwa w jednym roku? To doprawdy zadziwiający wynik! Silnik TwinAir zapisał się w historii nagród “International Engine of the Year” – stwierdził Dean Slavnich, vice-przewodniczący jury konkursu i redaktor magazynu “Engine Technology International”.
Inż. Aldo Marangoni, Vice Prezes Product Engineering oraz inż. Dario Sacco, Vice Prezes Engines Platform odebrali w dniu dzisiejszym te zaszczytne wyróżnienia. “Dzisiejszy sukces jest ukoronowaniem ciężkiej pracy badawczej, jaką wykonujemy w poszukiwaniu innowacyjnych rozwiązań technologicznych i w projektowaniu coraz bardziej wydajnych silników. Nasze silniki mają swój udział w pozycji Fiat S.p.A. jako lidera w klasyfikacji najbardziej “proekologicznych producentów” - wspólnie zadeklarowali managerowie Fiat Powertrain pod koniec ceremonii wręczania nagród.