Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
seat_logoPotrzeba ponad czterech tysięcy części pochodzących od niemal stu dostawców z różnych zakątków świata, aby zbudować jeden samochód. To nie lada wyzwanie dla inżynierów SEAT-a, którzy idealnie dopasowują każdy z elementów.

Jak w praktyce wygląda układanie tych niezwykłych puzzli?

- Pełnowymiarowe makiety wykonane z aluminiowych komponentów odzwierciedlają rzeczywiste części samochodu. Dzięki nim można dokładnie przeanalizować jego najważniejsze elementy - zarówno zewnętrzne, jak i kabiny. Dziewięć miesięcy przed wypuszczeniem pojazdu na rynek zespół w warsztacie pracuje nad tym, żeby Klient miał w głowie pełny obraz swojego samochodu, który zostanie wykonany z precyzją i perfekcją - komentuje Pedro Vallejo, Dyrektor działu Measurement Technology and Meisterbock.
The-many-challenges-facing-car-seats 008_HQ.jpg.thumb.0
Od 1 do 200 000 pomiarów na sekundę

- Wiele lat temu technologia dotykowa pozwalała na wykonanie maksymalnie jednego pomiaru na sekundę. W dzisiejszych czasach narzędzie pomiarowe jest wyposażone w fotometrię oraz laser skanujący, usprawniając proces pomiarowy aż do 200 000 wymiarów. Dzięki takiemu rozwojowi nie tylko zyskujemy coraz więcej informacji, ale skracamy proces zrozumienia, jak działa każda część w samochodzie, co usprawnia naszą pracę i pozwala nam wprowadzić ulepszenia - zapewnia Vallejo.

Jednym z najważniejszych narzędzi inżynierów jest także wirtualna rzeczywistość. - Wirtualna rzeczywistość już zwiększyła nam ilość punktów pomiarowych, a dzięki wykwalifikowanej kadrze jesteśmy jeszcze szybsi i bardziej elastyczni. Nasze podejście zmienia się z reagującego na zapobiegający - dodaje Vallejo.

Milimetrowa precyzja

Połączenie każdej części samochodu jest analizowane z dokładnością do 1/10 milimetra. Nie tylko wpływa to na wygląd pojazdu, ale i jego zachowanie podczas jazdy, np. nie dostaje się do niego woda - wyjaśnia Marc Vidal, inżynier. Także powierzchnia każdego przycisku czy części związanych z aerodynamiką pojazdu jest skrupulatnie analizowana, a wszystkie ewentualne nieprzyjemne dźwięki, które mogłyby wydawać - eliminowane.

Praca wykonana przez Dział Pomiarów nie skupia się tylko na etapie przed wypuszczeniem pojazdu na rynek, ale także na monitorowaniu całego procesu produkcji. Kiedy części zostaną starannie sprawdzone w warsztacie, są później dodatkowo badane, żeby zapewnić ich najwyższą jakość i spełnić wymagane standardy. - Monitorujemy i sprawdzamy części aż do momentu odbioru zamówienia przez Klienta - dodaje Vallejo.

Staranność w każdym calu

Ponadprzeciętna skrupulatność i dokładność - to dwie cechy szczególnie ważne w działaniu inżyniera SEAT-a. Bezustannie pracują z milimetrową precyzją, przenosząc ją nawet do sytuacji w życiu prywatnym. - Kiedy kupuję sobie nową parę okularów, upewniam się, że nausznik jest dobrze przymocowany do oprawki - dodaje Vidal. - Wszyscy tu uwielbiamy takie rzeczy. Sprawdzam nawet, czy elementy w zabawkach mojej córki nie są poluzowane - uzupełnia Vallejo.

W codzienną pracę nad złożeniem wszystkich części samochodu w doskonałą całość angażuje się 500 inżynierów i ekspertów z Działu Pomiarów, wspieranych przez współpracowników z innych zespołów. Elementy są dostarczane przez ponad 90 dostawców z 12 krajów z Europy, Azji i Północnej Afryki.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Impel Group
ZG Lighting Polska Sp. z o.o.
Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.
ST TRADING Sp. z o.o. (NORM HOLDING)
HQ Plastics
Alucrom Sp. z o.o.