Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
ueW obronie swobodnej konkurencji na wspólnym unijnym rynku Komisja Europejska zażądała w piątek od Francji wyjaśnień w sprawie nacisków na producentów aut, do czego przyczynkiem był sprzeciw Paryża w sprawie planowanej delokalizacji produkcji nowego renault Clio do Turcji.

Oburzenie unijnej komisarz ds. konkurencji Neelie Kroes wywołała wypowiedź francuskiego ministra przemysłu Christiana Estrosi. "Powiedział on, że jeśli francuski samochód jest przeznaczony do sprzedaży na rynku francuskim, to musi być wyprodukowany we Francji" - relacjonował rzecznik Kroes, Jonathan Todd.

"Stoi to w jasnej sprzeczności ze zobowiązaniami poprzednika pana Estrosi, Luca Chatela, który w lutym 2009 obiecał, że wsparcie finansowe francuskiego rządu dla przemysłu motoryzacyjnego nie jest powiązane z wyborem miejsca produkcji samochodów" - powiedział Todd.

Takie zobowiązanie wymusiła na Francji Kroes po sporze o zasady, na jakich ma być przyznawana pomoc rządu dla francuskich koncernów samochodowych. Początkowo Paryż planował uzależnienie wielomiliardowego wsparcia od "dobrowolnego" pozostawienia produkcji i zachowania miejsc pracy w kraju.

W wysłanym liście KE zażądała informacji, "co się dzieje i jakie jest właściwie stanowisko władz francuskich" w sprawie swobody lokowania produkcji samochodów we Francji albo poza jej granicami.

Estrosi próbował zawczasu zażegnać nowy spór Paryża z KE, tłumacząc w piątek rano, że wypowiadał się nie jako minister przemysłu, lecz przedstawiciel francuskiego państwa, które ma 15 proc. udziałów w Renault. I w tym charakterze ma prawo zająć stanowisko w sprawie strategicznych decyzji biznesowych koncernu.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

RAMPF Production Systems GmbH & Co.
VEOLIA Water Technologies Sp. z o.o.
CVGS Sp. z o.o. Sp. k.
Promot - Zakłady Metalowe Sp. z o.o.
 Quality Control Innovation System Sp. z o.o.
Poliamid Plastics Sp. z o.o.