Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
Premiera należącego do segmentu D modelu Kia Optima była jedną z największych atrakcji rozpoczęcia tegorocznego salonu motoryzacyjnego w Paryżu.

Niektóre media uznały Optimę za rewelację wystawy i przyznały, że następca Magentisa robi bardzo dobre wrażenie – może nawet jeszcze większe niż cee’d w czasach, gdy zastępował Cerato.

Światowa premiera tego śmiało i dynamicznie wystylizowanego samochodu, znanego w Korei jako K5 oraz jako Kia Optima w innych krajach, odbyła się na New York International Auto Show w kwietniu bieżącego roku i dała początek międzynarodowemu sukcesowi sprzedaży.

Wraz z planowanym na drugą połowę 2011 wejściem do Europy, w tym również do Polski, Kia Optima stwarza szansę na kontynuację tego trendu oraz wyraźne zwiększenie udziału Kia w segmencie D.

Kia Optima jest w każdym calu konstrukcją całkowicie nową. Jest to pojazd dłuższy, niższy oraz szerszy, który dysponuje wyraźnie wydłużonym rozstawem osi w stosunku do poprzednich propozycji Kia w tym segmencie i uosabia - jak mówi naczelny projektant Kia Peter Schreyer - „ducha nieskrępowanej, atletycznej i wizualnej, sportowej energii”.

Koncepcję tego pojazdu oparto na czterech podstawowych elementach: wybitna stylizacja − a więc niepospolita linia nadwozia i zorientowany na kierowcę układ wnętrza; Wiodące w klasie osiągi − czyli poddane downsizingowi, lecz mocniejsze silniki z sześciostopniowymi skrzyniami przekładniowymi; komfort i przestrzeń we wnętrzu − tj. nowa platforma o wydłużonym rozstawie osi oraz zaawansowane wyposażenie − w postaci licznych opcji high-tech.

Odpowiadający tym założeniom samochód został bardzo dobrze przyjęty. Po wprowadzeniu na lokalny rynek koreański w maju 2010 pojazd spotkał się z natychmiastowym uznaniem klientów, a jego sprzedaż w czerwcu i lipcu przekroczyła poziom 10 000 sztuk, przynosząc po raz pierwszy marce Kia tytuł krajowego „bestsellera”.

Specyfikacja i wyposażenie Kia Optima będą naturalnie „skrojone” pod gusta europejskie. Od momentu swej premiery auto dostępne będzie w Europie z dwoma silnikami do wyboru: benzynowym o pojemności 2,0 litrów i mocy 170 KM oraz 136-konnym wysokoprężnym o pojemności 1,7 litra. W terminie późniejszym oferowana będzie także druga wersja 1,7-litrowego diesla o podwyższonej do 160 KM mocy.

Szereg rozwiązań paliwo-oszczędnych (m.in. alternator z systemem oszczędzania mocy i odsprzęganiem granicznym oraz innowacyjny system zarządzania działaniem akumulatora BMS) powoduje, iż Kia Optima ma szansę być pojazdem o najniższej emisji dwutlenku węgla w swej klasie: zaledwie 122 gramy CO2 na kilometr. Dla kierowców pragnących jeszcze bardziej ograniczyć oddziaływanie na środowisko naturalne oferowany będzie jako opcja układ Kia ISG, który automatycznie wyłącza, a następnie uruchamia silnik w warunkach intensywnego ruchu miejskiego. Pozwoli to redukować emisję CO2 nawet do 113 g/km co oznacza, że w większości krajów europejskich Kia Optima należeć będzie do kategorii pojazdów o najniższym opodatkowaniu.

Wszystkie silniki dostępne będą w parze z sześciostopniową przekładnią manualną lub automatyczną.

Ukierunkowany na komfort kierowcy, nowy sedan Kia charakteryzuje się dynamiką i precyzją prowadzenia − w połączeniu z wyszukanym wyposażeniem oraz bogatą listą wyposażenia high-tech, spotykanym z reguły w pojazdach klasy premium.

„Kia Optima to samochód o szczególnych wymiarach i proporcjach, który bez wątpienia wyróżnia się na tle swego segmentu. Nowa, średniowymiarowa platforma i konstrukcja karoserii przenosi ten pojazd na kolejny szczebel naszej rewolucji designu - twierdzi Benny Oeyen, wiceprezes ds. marketingu Kia Motors Europe.

„Badania Kia pokazują, iż pomimo trwających problemów ekonomicznych w skali globalnej, popyt na samochody typu sedan segmentu D utrzyma w wielu krajach tendencję rosnącą na przestrzeni kolejnych trzech lat. Spodziewamy się wzrostu sprzedaży o 23% z 4,3 mln w roku ubiegłym, do 5,3 mln w roku 2013. Mimo, iż liczymy się z kurczeniem się tego segmentu w Zachodniej Europie, Kia Motors dąży do zwiększenia swego udziału w tym sektorze rynkowym. Ankiety konsumenckie na temat nowego auta przyniosły bardzo pozytywny odzew i dlatego uważamy, iż Kia Optima wyraźnie zwiększy naszą obecność w segmencie D, czyli pojazdów klasy średniej na rynkach całego świata - podsumowuje Oeyen.

Tak jak wszystkie inne modele Kia oferowane w Europie, Kia Optima objęta będzie 7-letnią/150 000 km gwarancją producenta, którą w całości „dziedziczyć” mogą kolejni właściciele samochodu.

Dzieło zespołu designerów w niemieckim Frankfurcie oraz w kalifornijskim Irvine pod wodzą Petera Schreyera, nowy model Kia inspiruje i zachęca klientów do wyboru pojazdu tej marki.

„Stworzyliśmy produkt, którego nikt się po Kia nie spodziewał i o to nam dokładnie chodziło - twierdzi Peter Schreyer. „Kia Optima to więcej niż krok do przodu w stosunku do poprzednika, lecz i zupełnie nowy design. W każdym detalu dostrzec można nasze zdecydowanie lub intencję, by zwiększyć udział Kia w tym segmencie. Dzięki wyważeniu muskularnych proporcji z elegancją spadzistej linii dachu, powstał samochód wprost emanujący wiarą i pewnością siebie z każdego punktu widzenia.”

„Jest to nowy wątek w procesie ewolucji wzorniczego DNA naszej marki, a to dzięki kombinacji prostych i płynnych linii oraz eleganckich, lecz nieskomplikowanych kształtów, które przyciągają uwagę tak, jak idealnie skrojony, włoski garnitur”.

Wysoka i wyraźna linia okien, boczne przetłoczenia karoserii oraz dobitnie zaznaczone nadkola rysują bryłę o atletycznej lecz wdzięcznej sylwetce. Zbliżona do coupe linia karoserii nadaje Kia Optimie żywiołowej dynamiki lecz także poprawia efekt aerodynamiczny. Obniżony z 0,32 (dla poprzednika) do 0,29 współczynnik oporu powietrza Cd oznacza zwiększony komfort jazdy i lepsze osiągi − przy mniejszym zużyciu paliwa.

Zgodnie z firmową filozofią oferowania produktu o doskonałej wartości za swą cenę, Kia Optima posiadać będzie bogate wyposażenie seryjne oraz liczne elementy opcjonalne, które z reguły występują tylko w pojazdach klasy premium.

Wyposażenie standardowe obejmować będzie (w zależności od wersji modelowej) m.in. szyby atermiczne (Solar Glass) oraz repetery kierunkowskazów w obudowach lusterek zewnętrznych. We wszystkich poziomach wyposażenia przewidziano elektryczne sterowanie podparcia lędźwiowego fotela kierowcy i choć specyfikacja pojazdu może się różnić na poszczególnych rynkach − nawet jej poziom podstawowy obejmować będzie chromowane nakładki słupków A do C, klimatyzację manualną, elektrycznie sterowane okna przednie i tylne, radioodbiornik CD z sześcioma głośnikami, zdalnie sterowany zamek centralny i alarm przeciwkradzieżowy, kierunkowskazy LED w obudowach lusterek bocznych, aerodynamiczne pióra wycieraczek szyby czołowej, odmrażacz szyby czołowej oraz składany podłokietnik centralny kanapy tylnej z dwoma uchwytami na butelki/puszki.

Dostępne w ramach standardu dla wyższych poziomów wyposażenia lub opcjonalnie dla niższych − będą także elektrycznie składane lusterka zewnętrzne oraz system wspomagający parkowanie SPAS.

Dostawy Optimy na rynki światowe pochodzić będą z koreańskiej fabryki Hwasung. Samochody przeznaczone na rynek chiński produkowane będą od 2011 roku w Chinach.

Jako pierwsza generacja samochodów segmentu D marki Kia, Optima/Magentis weszła na rynki w roku 2001. Premiera drugiej generacji tej klasy pojazdów, stanowiąca dla Kia duży krok naprzód, nastąpiła w roku 2006. W przeciągu następnych czterech lat samochody te przyciągnęły tysiące klientów, a ich łączna sprzedaż w skali globalnej w roku 2009 przekroczyła 110 000 sztuk.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

GABEC
FABER CNC
RABUGINO Sp. z o.o.
YETICO S.A.
Sigfox Poland Sp. z o.o.
WAMECH P. A. WĄSIK Sp. J.