"Škoda spodziewa się znaczących wzrostów na rynkach światowych. Jako minimum, zakładamy, że do końca dekady uda nam się podwoić całkowitą sprzedaż marki Škoda, w porównaniu z obecnie osiąganym poziomem", powiedział Prezes Zarządu Škoda Auto, prof. dr h.c. Winfried Vahland, podczas tegorocznego Automobilwoche Congress w Berlinie. W tym kontekście, Škoda planuje poszerzyć gamę modeli, a także zainwestować w zwiększenie mocy produkcyjnych w rodzimych fabrykach w Czechach i za granicą.
Intensywnie rozwijające się poza Europą rynki motoryzacyjne, mają być główną siłą napędową spodziewanych wzrostów sprzedaży w przyszłości. Podczas gdy obecnie udziały w tych rynkach wahają się w granicach 30%, zakłada się, że w nadchodzących 10 latach wzrosną one do poziomu znacznie przekraczającego 50% "Ciągła internacjonalizacja marki Škoda jest częścią naszej strategii korporacyjnej Škoda RS" - dodał Vahland.
W ciągu minionych dwudziestu lat, Škoda Auto intensywnie pracowała na obecną pozycję na rynku. W tym okresie, zdołała potroić liczbę swoich klientów. W ramach strategii "Škoda RS", marka będzie w dalszym ciągu poszerzać gamę swoich modeli. W nadchodzącym roku Škoda wprowadzi na rynek nowy model.
Kurs na nowe rynki został obrany. Poza fabrykami w Czechach, Škoda Auto produkuje swe samochody również w niektórych krajach azjatyckich, przeznaczone do sprzedaży właśnie na tym rynku. W minionych trzech latach Škoda podwoiła tam sprzedaż swoich modeli. "Naszej marce udało się umocnić swą pozycję w Azji. Teraz także tutaj jesteśmy kojarzeni z przestronnymi, funkcjonalnymi pojazdami - tak charakterystycznymi cechami dla całej rodziny modeli Škody", podkreślił Vahland.