Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
altTo był dla ŠKODY rekordowy miesiąc w Europie Środkowej, Indiach i Chinach. Nowe generacje modeli Fabia i Superb przynoszą rewelacyjne wyniki dla całej marki, notując dwucyfrowe wzrosty sprzedaży w Europie.

Przed pobiciem rekordu wszechczasów czeską markę powstrzymuje tylko niezależna od niej, pogorszona sytuacja ekonomiczna w Rosji i Europie Wschodniej. W Polsce, przy niewielkim wzroście całego rynku, ŠKODA niezmiennie zajmuje pozycję lidera.
     
W październiku ŠKODA dostarczyła w sumie 88 500 samochodów. To nieznaczny spadek wobec rekordowego wyniku z tego samego miesiąca sprzed roku (-2,7%, 91 000 dostaw w październiku 2014), ale to dalej drugi najlepszy wynik w tym miesiącu w historii marki. Zanotowano znaczące wzrosty w Europie Środkowej, Indiach i Chinach oraz nieznaczny spadek w Europie Zachodniej. W obliczu trudnej sytuacji rynkowej, zanotowano spadki w Rosji i całej Europie Wschodniej.
    
Niemniej najnowsze modele marki biją rekordy popularności w całej Europie: w stosunku do analogicznego okresu w roku poprzednim, Fabia zanotowała wzrost sprzedaży aż o 44,1%, a Superb o 22,8%.

„Pomimo miejscami trudnych warunków rynkowych, dzięki atrakcyjnej palecie produktowej ŠKODA pozostaje na fali”- wyjaśnia Werner Eichhorn, Członek Zarządu marki ŠKODA ds. Sprzedaży i Marketingu. „Nasze nowe modele zostały świetnie przyjęte przez Klientów. Potwierdza to stabilny wzrost liczby zamówień. Mimo tego, dalej widzimy rosnące wyzwania w Rosji i na rynkach Europy Wschodniej”.

W Polsce w październiku zarejestrowano 3 489 samochodów marki ŠKODA (źródło: CEPiK). Wynik ten pozwala czeskiej marce utrzymać pozycję lidera, kontrolującego 13% całego rynku samochodów w naszym kraju w tym miesiącu. Rośnie przewaga ŠKODY nad konkurencją w zestawieniu za pierwsze dziesięć miesięcy: w tym czasie zarejestrowano już 36 201 samochodów tej marki, a to niemal 8 000 sztuk więcej od kolejnego konkurenta w zestawieniu.

Najpopularniejszym modelem marki pozostaje Octavia, która utrzymuje także niezmiennie pozycję samochodu numer 1 polskiego rynku. Bardzo dobrze radzi sobie również Fabia, która ze stabilnym wzrostem (1 058 sztuk w październiku, o 13,5% więcej od analogicznego okresu w roku poprzednim) jest obecnie drugim najchętniej wybieranym samochodem w Polsce i pierwszym w swoim segmencie (9 825 sztuk od początku roku).     
     
Nieustannie dużym zainteresowaniem cieszą się także modele Citigo, Rapid i Superb, które należą do czołówek swoich segmentów.

Rezultat w Polsce przyczynił się do świetnego wyniku ŠKODY w całej Europie Środkowej: marka zanotowała tutaj w październiku wzrost o 11,9% do 14 800 samochodów (październik 2014: 13 200 sztuk). Od ŠKODY pochodził co piąty zarejestrowany nowy samochód w tym czasie w tej części Europy. Na swoim rodzimym rynku ŠKODA zanotowała rewelacyjny wzrost: 7 600 samochodów dostarczonych w miesiąc to wynik o 18,5% lepszy od 6 400 dostarczonych w październiku 2014. Marka zanotowała także dwucyfrowy wzrost w Słowenii (500 samochodów, w górę o 14%) i Chorwacji (200 samochodów, poprawa o 28,1%).

W tym samym czasie w Europie Zachodniej ŠKODA dostarczyła do Klientów 34 000 samochodów (październik 2014: 34 700, spadek o 1,9%). W Niemczech marka utrzymuje swoją pozycję najpopularniejszej marki importowej, notując w październiku ten sam wynik co przed rokiem, 12 800 samochodów. Dwucyfrowy wzrost zanotowano w wielu krajach: we Francji (2 100 egzemplarzy, wzrost o 17,3%), Hiszpanii (1 700 samochodów, wzrost o 12,9%), Włoszech (1 400 samochodów, wzrost o 13,3%), Portugalii (200 samochodów, wzrost o 22,5%) i Irlandii (200 samochodów, poprawa o 22,2%).

Na załamującym się rynku rosyjskim ŠKODA dostarczyła Klientom 4 600 samochodów (spadek o 38% wobec 7 400 sztuk dostarczonych w październiku 2014). W pozostałych krajach Europy Wschodniej marka sprzedała 3 000 samochodów (październik 2014: 3 300 egzemplarzy, spadek o 11%). Mimo trudnej sytuacji udało się zanotować dwucyfrowe wzrosty sprzedaży w Rumunii (900 samochodów, wzrost o 26,3%) i Serbii (500 samochodów, wzrost o 21,2%).

Jednym z najważniejszych rynków ŠKODY pozostają Chiny, gdzie czeska marka dostarczyła w październiku 26 400 samochodów. Wynik ten nieznacznie poprawił zeszłoroczny październikowy rezultat 25 600 egzemplarzy. W Indiach ŠKODA zanotowała jeszcze większą poprawę: o 7,7%, z 1 500 do 1 600 sztuk. Marka stabilnie rozwija się także na Tajwanie, gdzie w jeden miesiąc sprzedano 300 samochodów marki ŠKODA, o 20% więcej niż w tym czasie przed rokiem. Zanotowano znaczący wzrost także w Izraelu, gdzie wynik 1 500 samochodów poprawił rezultat sprzed roku aż o 52,7%.

Samochody ŠKODA dostarczone do Klientów na świecie w październiku 2015 (w jednostkach, zaokrąglone, według modelu, zmiana procentowa wobec października 2014):
  • ŠKODA Octavia (37 000; 4.9 %),
  • ŠKODA Fabia (16 800; 39.8 %),
  • ŠKODA Rapid (14 000; -33.9 %),
  • ŠKODA Yeti (10 000; 13.0 %),
  • ŠKODA Superb (7 700; -2.6 %),
  • ŠKODA Citigo (oferowana tylko w Europie: 2 800; -12.0 %).
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

 Quality Control Innovation System Sp. z o.o.
Zakład Wyrobów Metalowych STRUMET Sp. z o. o.
ABC Colorex Sp. z o.o.
FABER CNC
BWI Poland Technologies Sp. z o.o.
item Polska Sp. z o. o.