Dane uzyskane z codziennej eksploatacji samochodów będą szczególnie istotne dla precyzyjnego dopasowania ustawień samochodów elektrycznych. W dalszej kolejności, samochody będą przekazane wybranym partnerom, co rozpocznie kolejny etap testów. "Samochody testowe traktujemy jak każde inne auta przeznaczone do produkcji seryjnej", powiedział Petr Kristl, szef działu rozwoju e-mobilności ze ŠKODA AUTO.
"Zanim dostarczymy je do wybranych partnerów, co nastąpi za kilka tygodni, chcemy mieć absolutną pewność, że nasza Octavia Green E Line w codziennym użytkowaniu sprawdza się bez zastrzeżeń".
Pierwszy elektryczny model ŠKODY to Octavia Combi, której modularna konstrukcja doskonale nadaje się do tego, by zmieścić w niej baterię, sterowniki elektryczne i silnik elektryczny. Jednostki napędowe oferują maksymalną moc wyjściową 115 KM i maksymalny moment obrotowy 270 Nm dostępny natychmiast po starcie. Przyspieszenie od zera do 100 km/h zajmuje Octavii Green E Line zaledwie 12 sekund.
Maksymalna prędkość wynosi 135 km/h. Zasięg 150 kilometrów oznacza, że testowa flota ŠKODY jest w stanie sprostać oczekiwaniom większości europejskich kierowców.
Działalność ŠKODY w dziedzinie elektrycznej mobilności jest ważnym elementem strategii producenta w zakresie zasilania i stosowanych paliw. ŠKODA spodziewa się, że w dalszej perspektywie czasu, dotyczyć to będzie również optymalizacji silników TDI i TSI, a także ich przekładni.