Astra OPC napędzana jest mocnym, benzynowym silnikiem turbo o pojemności 2l z wtryskiem bezpośrednim. Jego osiągi to: 206 kW/280 KM mocy i maksymalny moment obrotowy wynoszący 400 Nm. Silnik współpracuje z sześciostopniową, manualną przekładnią. Jednostka ta rozpędza Astrę OPC maksymalnie do 250 km/h. Nigdy wcześniej Astra nie była tak szybka.
Całe podwozie tego sportowego samochodu zostało zaprojektowane z myślą o bezkompromisowej, szybkiej jeździe. Zgodnie z najlepszymi tradycjami OPC, samochód ten został poddany testom i dopracowany na Pętli Północnej (Nordschleife) toru wyścigowego w Nürburgring w Niemczech. Został on szczególnie dopracowany pod kątem dynamiki poprzecznej i przyczepności do nawierzchni. Podstawą tego wszystkiego jest wysokiej klasy przednie zawieszenie HiPerStrut. Oprócz tego Astra OPC wykorzystuje również w pełni adaptacyjny system FlexRide, sterujący właściwościami podwozia. Podwozie FlexRide pozwala kierowcy zaostrzyć charakterystykę amortyzatorów, reakcję układu kierowniczego i pedału gazu. Może on tego dokonać poprzez naciśnięcie przycisku „Sport” i „OPC”. Jednakże model OPC idzie o jeden duży krok dalej. Na jego przedniej osi zamontowany został dyferencjał o ograniczonym poślizgu. Dzięki temu wariant OPC jest jeszcze bardziej stabilny i odznacza się większą przyczepnością do nawierzchni podczas wychodzenia z zakrętu przy dużych prędkościach. „Opracowaliśmy nowy pakiet, który przekona nawet najbardziej wytrawnych kierowców sportowych – nie tylko na torze Nürburgring,” – powiedział Wilkenhock, legenda sportów motorowych. Wysokiej jakości układ hamulcowy wykonany przez prestiżowego producenta, firmę Brembo, zapewnia dobrą skuteczność hamowania i maksymalną stabilność, nawet w sytuacjach dużego nacisku.
OPC: Osiągi i czyste zamiłowanie
Opel Performance Center (OPC) od 1999 r. odpowiedzialny za sportowe akcenty w gamie modeli Opla, jest głównym elementem profilu wartości tej marki. Jest on ucieleśnieniem wysokiego poziomu emocjonalności i zamiłowania do uderzającego designu, najlepszych technologii i ponadprzeciętnej dynamiki jazdy. Samochody z „OPC” w nazwie modelu zajmują najwyższą pozycję w gamie sportowych wariantów odpowiednich modeli i są przejawem ogromnego potencjału marki oraz fachowej wiedzy technicznej.
Obecnie dostępne modele OPC to Corsa, 141 kW/192 KM (154 kW/210 KM w wersji Nürburg-Edition), jak również Insignia OPC, która dostępna jest jako 4- i 5-drzwiowy sedan oraz w wersji Sports Tourer. Najmocniejszym silnikiem produkcyjnym w całej historii Opla jest turbodoładowany, benzynowy silnik V6 o pojemności 2,8 litra (239 kW/325 KM).
W wersji Insigni OPC „Unlimited”, maksymalna prędkość wzrasta do 270 km/h, w zależności od wersji nadwozia i rodzaju przekładni.