Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
ue_flagKomisja Europejska skierowała do Polski wezwanie do usunięcia uchybienia w związku z brakiem zapewnienia przyjaznego dla środowiska demontażu i recyklingu pojazdów po zakończeniu ich okresu użytkowania.

Dyrektywa w sprawie pojazdów wycofanych z eksploatacji (dyrektywa 2000/53/WE) jest jednym z elementów szeroko zakrojonych działań, dzięki którym europejska gospodarka ma w większym stopniu być gospodarką o obiegu zamkniętym, w której odpady systematycznie odzyskuje się i ponownie wykorzystuje lub poddaje recyklingowi. Przepisy prawa polskiego nie przewidują obecnie sankcji za niezarejestrowanie importowanych pojazdów ani za brak informowania właściwych organów o nabyciu lub zbyciu takich pojazdów. Wynikający stąd brak dokładnych informacji utrudnia działania zmierzające do zapewnienia traktowania pojazdów zgodnie z dyrektywą.

Nieodpowiednie traktowanie pojazdów wycofanych z eksploatacji może powodować poważne zagrożenia dla środowiska, gdyż nieostrożne obchodzenie się z płynem klimatyzacyjnym, kwasem akumulatorowym, częściami z tworzyw sztucznych i oponami może powodować poważne zagrożenia dla zdrowia ludzi i środowiska. Polska ma dwa miesiące na udzielenie odpowiedzi.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

ANT Solutions Sp. z o.o.
Gotec Plastics Polska sp. z o.o.
ISRINGHAUSEN Sp. z o.o.
Lubricant Polska Sp. z o.o.
ITA Sp. z o. o.  Sp. k.
Sigfox Poland Sp. z o.o.