Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
germany_flag W minionym roku koncern Volkswagen zrealizował pierwszy cel Strategii 2018: „Od małego e-up! po ciężkie samochody ciężarowe, nasz koncern przekazał klientom w ubiegłym roku łącznie ponad dziesięć milionów pojazdów.

To dowód, iż mimo trudnych warunków na rynkach, konsekwentnie realizujemy naszą Strategię 2018. Także w zakresie innych celów – jakości wyniku oraz zadowolenia klientów i pracowników – jesteśmy na dobrej drodze” – powiedział w niedzielę w Detroit Prezes Zarządu Volkswagen AG, prof. dr Martin Winterkorn. Łącznie od początku stycznia do końca grudnia 2014 roku na całym świecie klienci odebrali 10,14 mln samochodów (2013: 9,73; +4,2 procent).

Także pojedynczy miesiąc grudzień ze sprzedażą wynoszącą 881 000 sztuk (grudzień 2013: 857 600; +2,7 procent) wyglądał zadawalająco. „W ciągu ostatnich dziesięciu lat nasz koncern podwoił sprzedaż swoich samochodów. To doskonały i robiący wrażenie wynik, do którego przyczyniły się wszystkie marki koncernu, mimo bardzo trudnej sytuacji na niektórych rynkach” – stwierdził Christian Klingler, Członek Zarządu ds. sprzedaży koncernu.

Z uwzględnieniem ciężkich samochodów użytkowych, marki koncernu sprzedały w całej Europie w 2014 roku łącznie 3,95 mln samochodów (2013: 3,75 mln, +5,1 procent). W Europie Zachodniej (bez Niemiec), na nowy samochód marki należącej do koncernu zdecydowało się 2,03 mln nabywców (2013: 1,9 mln; +7,2 procent). Sprzedaż w Niemczech wyniosła 1,24 mln samochodów (2013: 1,19 mln; +4,5 procent), a w Europie Środkowej i Wschodniej 670 900 sztuk (2013: 668 300; +0,4 procent). Z tego 275 800 pojazdów (2013: 316 000; -12,7 procent) przypadło na rynek rosyjski.

W regionie Ameryki Północnej sprzedaż w ciągu dwunastu miesięcy wyniosła 891 900 sztuk (2013: 890 600; +0,2 procent), z czego 599 700 nabywców (2013: 611 800; -2,0 procent) pochodziło z USA. W regionie Ameryki Południowej koncern Volkswagen przekazał klientom w tym okresie 795 700 pojazdów (2013: 992 300; -19,8 procent), w tym 629 800 w Brazylii (2013: 755 200; -16,6 procent).

Zadowalające wyniki sprzedaży koncern nadal odnotowuje w regionie Azji i Pacyfiku. W minionym roku sprzedano tam 4,06 mln aut (2013: 3,65 mln; +11,3 procent), po raz pierwszy przekraczając roczną granicę sprzedaży czterech milionów sztuk. Na Chiny (z Hongkongiem), jako największy pojedynczy rynek koncernu, przypadło z tego 3,68 mln pojazdów (2013: 3,27 mln; +12,4 procent).

Zestawienie marek koncernu

Marka Volkswagen Samochody Osobowe sprzedała od początku stycznia do końca grudnia 2014 roku na całym świecie 6,12 mln samochodów. Od 2004 roku sprzedaż podwoiła się i po raz pierwszy przekroczyła granicę sześciu milionów.

„Marka Volkswagen Samochody Osobowe po raz dziesiąty z rzędu zakończyła rok rekordowym wynikiem i po raz pierwszy sprzedała w ciągu dwunastu miesięcy ponad sześć milionów samochodów. Od 2004 roku podwoiliśmy ilość przekazanych klientom pojazdów” – powiedział Christian Klingler, Członek Zarządu ds. sprzedaży i marketingu koncernu Volkswagen i marki Volkswagen Samochody Osobowe. Do końca grudnia 2014 roku marka sprzedała klientom 6,12 mln samochodów. W miesiącu grudniu sprzedaż wyniosła 529 500 aut (grudzień 2013: 542 300; - 2,4 procent). „Obecne trudne warunki na rynku będą nam z pewnością towarzyszyć także w 2015 roku. Jednak z nowymi produktami, jak Passat czy wielokrotnie nagradzany na całym świecie Golf, jesteśmy doskonale przygotowani na czekające nas wyzwania” - dodał Klingler.

Volkswagen zanotował rekordowo wysoki wynik sprzedaży w Polsce. W 2014 roku zarejestrowano w naszym kraju 31 258 samochodów osobowych marki Volkswagen, to o 20,83 procent więcej niż w roku poprzednim. „Konsekwentnie zwiększamy z roku na rok liczbę sprzedawanych samochodów Volkswagena w naszym kraju. W 2014 roku niemal co dziesiąte rejestrowane w Polsce nowe auto wyjechało z salonu Volkswagena. To rekordowy wynik dla naszej marki. – powiedział Wojciech Tomaszkiewicz, dyrektor marki Volkswagen w Polsce.

Na model Audi w 2014 roku na świecie zdecydowało się 1,74 mln nabywców (2013: 1,58 mln), co oznacza wyraźny wzrost sprzedaży o 10,5 procent. Marka premium z Ingolstadt zwiększyła swoją sprzedaż w porównaniu z poprzednim rokiem na prawie wszystkich rynkach.

Producent samochodów sportowych Porsche sprzedał do końca grudnia 2014 roku łącznie 189 800 aut (2013: 162 100; +17,1 procent). Szczególnym popytem cieszyły się sportowe samochody ze Stuttgartu w Europie Zachodniej, regionie Azji i Pacyfiku oraz w Ameryce Północnej.

Na samochód marki ŠKODA zdecydowało się w 2014 roku po raz pierwszy ponad milion klientów z całego świata (1,04 mln, 2013: 0,92 mln), czyli o 12,7 procent więcej, niż rok wcześniej.

Wielkość sprzedaży marki SEAT wyniosła na koniec grudnia 2014 roku 390 500 sztuk (2013: 355 000) i wzrosła o 10,0 procent w porównaniu z rokiem 2013.

Trzy należące do koncernu marki samochodów użytkowych: MAN, Scania i Volkswagen Samochody Użytkowe, ze względu na trudną sytuację gospodarczą w Europie, Rosji i Ameryce Południowej, sprzedały w 2014 roku 646 500 (2013: 683 200; -5,4 procent) ciężkich i lekkich samochodów użytkowych, z tego na markę MAN przypadło 120 100 sztuk (2013: 140 300; -14,4 procent). Szwedzka marka Scania sprzedała w minionym roku 79 800 ciężkich samochodów ciężarowych i autobusów (2013: 80 500; -0,8 procent). Pojazdy marki Volkswagen Samochody Użytkowe wybrało do końca grudnia 2014 roku 446 600 klientów (2014: 462 400; -3,4 procent).
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

RABUGINO Sp. z o.o.
WOLMOT Sp. z o.o.
item Polska Sp. z o. o.
Etyfol
Nifco Poland Sp. z o.o.
LINEX Sp. z o.o.