Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Lexus świętuje osiągnięcie sprzedaży pół miliona SUV-ów na europejskich rynkach. To istotne dokonanie w historii firmy, która jako pierwsza zdefiniowała luksusowego SUV-a, wprowadzając na przełomie wieków model RX 300.

Łączna sprzedaż SUV-ów Lexusa od 2000 roku, a więc debiutu modelu RX na europejskim rynku, osiągnęła na koniec listopada 2019 wynik ponad 501 000 egzemplarzy.

Lexus RX, dostępny obecnie jako czwarta generacja modelu, z wynikiem niemal 275 000 samochodów dostarczonych do klientów pozostaje najchętniej kupowanym SUV-em marki w regionie. W 2005 roku wraz z debiutem modelu RX 400h Lexus RX stał się pierwszym luksusowym hybrydowym SUV-em na świecie.

Od tego przełomowego kroku Lexus nieustannie rozwija technologię napędu hybrydowego. Ma ona fundamentalne znaczenie w rozwoju SUV-ów nowych generacji, w tym średniej wielkości modelu NX dodanego do oferty w 2014 roku, a następnie kompaktowego modelu UX, wprowadzonego na początku 2019 roku.

Klienci coraz chętniej wybierają napęd hybrydowy Lexusa ze względu na jego wyrafinowanie, udowodnioną niezawodność, dające coraz większą satysfakcję osiągi oraz doskonałą wydajność. Dzisiaj hybrydy Lexusa mogą przez nawet 50 proc. czasu jazdy poruszać się w zatłoczonym środowisku miejskim w trybie bezemisyjnym, który nie angażuje silnika benzynowego.

Modele hybrydowe stanowią niemal połowę z 500 000 SUV-ów Lexusa, które marka sprzedała dotąd na europejskim rynku. Ich proporcja do wersji z konwencjonalnym napędem nieprzerwanie rośnie. W 2019 roku hybrydy stanowiły 63% sprzedaży w całym regionie i 96 proc. na rynkach Europy Zachodniej i Środkowej.

Na ofertę SUV-ów Lexusa składają się również niedysponujące napędem hybrydowym modele LX oraz GX, dostępne w Rosji oraz na innych rynkach wschodnich.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

FABER CNC
EFAFLEX Polska Sp. z o.o.
Gotec Plastics Polska sp. z o.o.
Kempny Komponenty
Poliamid Plastics Sp. z o.o.
Deltax Programming Sp. z o.o.