Elektryczne i zelektryfikowane Mercedesy cieszą się coraz większą popularnością. W trzecim kwartale 2020 r. producent dostarczył klientom łącznie 45 000 aut na prąd i hybryd plug-in.

Tylko we wrześniu elektryczny SUV EQC trafił do 2500 klientów. Teraz Mercedes-Benz aktualizuje standardową specyfikację techniczną EQC 400 4MATIC (zużycie energii elektrycznej w cyklu mieszanym: 20,2-21,3 kWh/100 km; emisje CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km): seryjnie model otrzymuje chłodzoną cieczą ładowarkę pokładową o mocy 11 kW, która znacznie skraca czas ładowania akumulatora przy użyciu prądu przemiennego (AC). Należące do globalnej sieci produkcyjnej Mercedes-Benz fabryki w Niemczech i Chinach reagują na rosnące zapotrzebowanie na odpowiednie systemy akumulatorów: od momentu rozpoczęcia produkcji ich moce były stopniowo zwiększane.

EQC 400 4MATIC to pierwszy pojazd marki produktowo-technologicznej Mercedes-Benz o nazwie „EQ” – pionier i kamień milowy w realizacji strategii Ambition 2039. Dzięki mocniejszej ładowarce pokładowej, o mocy 11 kW, EQC jest teraz jeszcze bardziej użyteczny i przyjazny: można szybciej ładować go w domu, za pomocą ściennej ładowarki (tzw. wallbox) oraz na publicznych stacjach ładowania prądem przemiennym (AC). W praktyce oznacza to, że akumulator o pojemności 80 kWh od 10 do 100% naładowania można „zatankować” w ciągu 7 godzin i 30 minut; w przypadku ładowarki o mocy 7,4 kW trwało to 11 godzin.

Oczywiście uzupełnianie baterii może być jeszcze szybsze – na stacjach ładowania prądem stałym (DC). Użytkownicy Mercedes me Charge mogą w wygodny sposób korzystać z największej obecnie sieci punktów ładowania na świecie (obecnie liczy ona ponad 350 000 punktów AC i DC w 26 krajach świata). Aby uzyskać dostęp do sieci obejmującej stacje różnych dostawców, również te za granicą, wystarczy pojedyncza rejestracja. Jeszcze przed rozpoczęciem ładowania klienci otrzymują od dostawców odpowiednie informacje o cenach ładowania, bezpośrednio w samochodzie lub za pośrednictwem aplikacji Mercedes me.

EQC był pierwszym całkowicie elektrycznym pojazdem, który został włączony do bieżącej produkcji w fabryce Mercedes-Benz w Bremie. Było to w maju 2019 r. Model jest tam wytwarzany na tej samej linii, co Klasa C Limuzyna i Kombi, a także SUV-y GLC i GLC Coupé. Akumulatory do EQC z Bremy są produkowane w fabryce Accumotive – spółki w pełni zależnej Mercedes-Benz, w Kamenz niedaleko Drezna. Od końca 2019 r., z myślą o lokalnym rynku, EQC i odpowiednie baterie są produkowane również w Pekinie, w ramach joint venture z Beijing Benz Automotive Co., Ltd. (BBAC). Możliwości wspomnianych zakładów od momentu rozpoczęcia produkcji są stopniowo zwiększane.

Rosnąca gama modeli Mercedes-Benz z akumulatorem ładowanym z zewnętrznego źródła prądu spotyka się z bardzo dobrym odbiorem klientów – cieszą się one coraz większym popytem. W trzecim kwartale br. po raz pierwszy liczba dostaw takich pojazdów w każdym miesiącu przekraczała 10 000 egzemplarzy. W sumie od lipca do września 2020 r. na całym świecie dostarczono 45 000 Mercedesów z napędem elektrycznym lub hybrydowym plug-in, z czego tylko we wrześniu klienci odebrali około 2500 sztuk EQC. Globalna gama Mercedes-Benz obejmuje obecnie 5 modeli wyłącznie na prąd i ponad 20 hybrydowych wariantów plug-in.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Bodycote Polska Sp. z o.o.
BWI Poland Technologies Sp. z o.o.
DAM-ROB Sp. z o.o. Sp. K.
VIA Technika Obróbki Powierzchniowej Sp. z o.o.
Stjorsen Polska
Lüttgens Polska Sp. z o.o. Sp.k.