Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
Po pierwszych sześciu miesiącach roku Mercedes-Benz nadal jest liderem wśród marek samochodów premium w wysoce konkurencyjnym, globalnym otoczeniu, i to mimo trwających wymian modeli.

Od stycznia do czerwca producent przekazał klientom 1 134 729 samochodów (-4,6 proc.). Spadek sprzedaży jednostkowej w pierwszej połowie roku nastąpił głównie ze względu na trwające wymiany modeli w segmencie SUV-ów, a więc o największym wolumenie. W drugim kwartale Mercedes-Benz dostarczył łącznie 573 856 aut (-3,5 proc.). Impuls sprzedażowy w ciągu minionych trzech miesięcy to przede wszystkim zasługa nowych kompaktów, w tym Klasy A Limuzyna (na całym świecie) oraz Klasy B i CLA Coupé (w Europie). W czerwcu firma spod znaku trójramiennej gwiazdy sprzedała 196 230 pojazdów (-3,7 proc.). W pierwszej połowie roku Mercedes-Benz utrzymał wiodącą pozycję w segmencie premium na rynkach takich jak: Niemcy, Wielka Brytania, Francja, Szwajcaria, Portugalia, Szwecja, Dania, Finlandia, Czechy, Luksemburg, Grecja, Korea Południowa, Japonia, Australia i Kanada.

- Po trudnej pierwszej połowie roku Mercedes-Benz nadal znajduje się na czele segmentu premium. W szczególności cieszy nas duża popularność nowych modeli z rodziny aut kompaktowych. W trzecim kwartale spodziewamy się impulsu sprzedażowego ze strony nowych SUV-ów z gwiazdą - powiedziała Britta Seeger, członek zarządu Daimler AG odpowiedzialna za marketing i sprzedaż Mercedes-Benz Cars. - W lipcu w naszych salonach pojawi się dwóch prawdziwych »ulubieńców«: nowy GLC i GLC Coupé. GLC, który od kilku lat jest najbardziej wolumenowym modelem wśród naszych SUV-ów, otrzymał w najnowsze inteligentne systemy wspomagania kierowcy i jest standardowo wyposażony w MBUX. To samo dotyczy GLC Coupé -.

Sprzedaż jednostkowa Mercedes-Benz na poszczególnych rynkach

W pierwszej połowie roku w regionie Europy sprzedano 457 595 nowych Mercedesów (-4,0 proc.), z czego 147 355 w rodzimych Niemczech (-2,7 proc.). W czerwcu sprzedaż jednostkowa wzrosła w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, Rosji, Portugalii, Holandii i Danii. Ponadto w pierwszej połowie roku Mercedes-Benz ustanowił nowe rekordy sprzedaży jednostkowej we Francji, Hiszpanii, Polsce i Danii.

W regionie Azji i Pacyfiku w pierwszej połowie roku producent ze Stuttgartu sprzedał 478 254 samochody (-3,1 proc.). W Chinach - na głównym rynku tego obszaru - sprzedaż od stycznia do czerwca wzrosła o 1,3 proc., do 344 657 sztuk. Dostawy w czerwcu były nieco wyższe niż przed rokiem; w Państwie Środka klienci odebrali 57 018 pojazdów (+0,1 proc.). Sprzedaż jednostkowa w Korei Południowej wzrosła w ubiegłym miesiącu o 2,1 proc., a w Wietnamie w pierwszej połowie roku ustanowiono nowy rekord liczby dostaw.

W regionie NAFTA w minionym miesiącu dostarczono 30 808 pojazdów (-4,1 proc.). Na głównym rynku tego obszaru, w Stanach Zjednoczonych, utrzymano poziom z ubiegłego roku - dostarczono 26 196 samochodów. Sprzedaż jednostkowa Mercedes-Benz w USA w pierwszej połowie roku wyniosła 147 396 pojazdów (-7,2 proc.).

Sprzedaż jednostkowa Mercedes-Benz - poszczególne modele

Sprzedaż jednostkowa kompaktowych Mercedesów w pierwszej połowie roku wzrosła o 4,2 proc., do 313 000 egzemplarzy Klas A i B, CLA, CLA Shooting Brake oraz GLA. Ponad 57 000 kompaktowych aut sprzedanych w czerwcu oznacza wzrost r/r o 13,7 proc. W ubiegłym miesiącu na całym świecie zarejestrowano wysoki popyt na nową Klasę A (+47,0 proc.). Również nowy CLA Coupé w drugim miesiącu po wprowadzeniu na europejski rynek odnotował tu silny, dwucyfrowy wzrost popularności (+66,6 proc.).

W pierwszej połowie roku klientom na całym świecie dostarczono ponad 206 000 egzemplarzy Klasy C w wersjach Limuzyna i Kombi (-1,8 proc.). W tym samym okresie sprzedaż jednostkowa Klasy C Limuzyna z wydłużonym rozstawem osi wzrosła o 4,7 proc. Czerwcowe dostawy Klasy C Kombi r/r były o 23,4 proc. wyższe, a w całym pierwszym półroczu wzrosły o 3,4 proc.

Z powodu wymian modeli sprzedaż SUV-ów z gwiazdą w ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku była niższa od rekordowego poziomu odnotowanego w ub.r. - od stycznia do czerwca 2019 r. do nabywców trafiło około 367 000 egzemplarzy GLA, GLC, GLC Coupé, GLE, GLE Coupé, GLS-a i Klasy G (-13,3 proc.). Mimo to jedną trzecią wszystkich Mercedesów sprzedanych na świecie w pierwszej połowie roku stanowiły SUV-y. W pierwszym półroczu swoich 40. urodzin Klasa G ustanowiła nowy rekord sprzedaży, a w czerwcu jej dostawy były ponad dwukrotnie wyższe niż w analogicznym miesiącu 2018 r.

Smart

W pierwszej połowie tego roku klientom na całym świecie przekazano 60 318 dwu- i czterodrzwiowych samochodów smart (-8,1 proc.). W Europie ich sprzedaż jednostkowa w ciągu pierwszych sześciu miesięcy wzrosła o 0,6 proc. Dużą popularnością smart cieszył się zwłaszcza w Niemczech - zwiększenie liczby dostaw w pierwszym półroczu (+12,8 proc.) pozwoliło ustanowić tam marce nowy rekord. We Francji i Szwajcarii sprzedaż smartów od stycznia do czerwca br. wzrosła o ponad 10 proc.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

LINEX Sp. z o.o.
Stokvis Tapes Polska Sp. z o.o.
ISRINGHAUSEN Sp. z o.o.
Mondi Simet Sp. z o.o.
VIA Technika Obróbki Powierzchniowej Sp. z o.o.
YETICO S.A.