Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
seat_logoKiedyś dzwonili do przyjaciół z telefonu stacjonarnego, dziś używają smartfona najnowszej generacji. Magnetofon na kasety zastąpiła im pokaźna kolekcja ulubionych utworów przechowywanych w chmurze.

Mowa o millenialsach - pokoleniu, które z łatwością adaptuje się do cyfrowej rzeczywistości, czerpiąc garściami z nowinek technologicznych. Należy do niego także 12% kupujących samochody w Europie. Co millenialsi, kochający wolność i nieustannie połączeni z Internetem, biorą szczególnie pod uwagę przy wyborze swojego pojazdu? SEAT postanowił to sprawdzić.

Jak wynika z międzynarodowych badań przeprowadzonych przez SEAT-a, dla 40% osób w wieku od 25 do 37 lat wygląd zewnętrzny pojazdu to jeden z najważniejszych powodów do jego zakupu. Co trzecia osoba poniżej 30. roku życia chciałaby za pośrednictwem samochodu wyrazić swoją osobowość i podkreślić indywidualny styl. Z kolei co trzeci millenials wskazuje, że decydującym czynnikiem jest dostęp do rozwiązań z zakresu łączności, systemu rozrywkowo-informacyjnego, a także systemu dźwiękowego.
What do_millennials_look_for_in_a_car_004_HQ
Dziewięć tygodni researchu

Mimo nieograniczonych możliwości na rynku millenialsom przyświeca konkretny cel: połowa woli kompaktowe modele, jak SEAT Leona czy Ibiza. SUV-y są brane pod uwagę przez 20% tej grupy, a ich popularność rośnie wraz z wiekiem kupujących. Jednak tylko jeden na pięciu millenialsów jest w stanie sfinansować zakup samochodu ze swoich oszczędności, a ten odsetek szybuje do 40% w kolejnym pokoleniu.

Jak na przedstawicieli cyfrowego pokolenia przystało, millenialsi przed zakupem szczegółowo sprawdzają w Internecie wszystkie informacje, które mogłyby na niego wpłynąć. - Aby podjąć decyzję o zakupie, millenialsi potrzebują około dziewięciu tygodni - mówi Enrique Pastor, który jest odpowiedzialny za badania rynku i strategię produktową SEAT-a. - Wynika to z tego, że mają mniejsze doświadczenie w procesie zakupu samochodu, dlatego potrzebują więcej czasu na zgromadzenie ważnych informacji - dodaje. Jak wynika z badania, ich głównym źródłem są strony internetowe producentów (50%) oraz specjalistyczne raporty (24%). Tym, co odróżnia millenialsów od poprzedniej generacji, jest podejście do rekomendacji ze strony przyjaciół i rodziny. 23% z nich chętnie sięga po opinie z najbliższego otoczenia, podczas gdy tylko 13% kupujących w wieku powyżej 40. roku życia korzysta z takiej możliwości.

Carsharing i nowe możliwości

Korzystanie z samochodu otwiera dziś nowe możliwości. Według badań, pokolenie millenialsów jest pierwszym zainteresowanym nowymi formami mobilności. 26% kierowców w wieku od 25 do 37 lat rozważa udostępnienie swojego samochodu innym osobom. - Carsharing to trend, który może się nasilić w przyszłości: szacuje się, że 36 milionów użytkowników na całym świecie skorzysta z tej usługi do roku 2025 - podsumowuje Pastor.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

PILOUS Packaging Polska Sp. z o.o.
ST TRADING Sp. z o.o. (NORM HOLDING)
T.ERRE POLSKA Sp. z o.o.
YETICO S.A.
Alucrom Sp. z o.o.
Zakłady Metalowe „Postęp” S.A.