Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA

turkeyKryzys w przemyśle motoryzacyjnym w Niemczech, w ocenie ekspertów, nie osiągnął jeszcze punktu szczytowego. 


"W ciągu ostatnich kilku tygodni przewrócone zostały pierwsze kostki domina. Punkt kulminacyjny fali upadłości zostanie osiągnięty w marcu", ocenia Oliver Wyman w analizie "Kryzys w przemyśle motoryzacyjnym".

W ciągu ostatnich trzech miesięcy, w Niemczech miało miejsce ogłoszenie upadłości przez 22 dostawców motoryzacyjnych i nadal rośnie. Do końca 2009 r. liczba kolejnych bankructw może się wahać od 50 do 80. Dotknął one ok. 100 tys. osób. 

Upadłości dotyczyć będą zarówno małych firm rodzinnych jak i spółek giełdowych. Szczególnie zagrożone są firmy, będące w rękach inwestorów finansowych. W tej grupie liczba upadłości, w związku z "niezdrową strukturą długu" będzie szczególnie wysoka.

Wielu dostawców zbankrutowało, mimo, że byli "najlepszymi w swojej klasie", czytamy w raporcie. "Większość dostawców, która stała się niewypłacalna to strategiczni producenci części". Na przykład Edscha, która przed kilkunastoma dni znalazła się w upadłości, była od lat światowym liderem produkcji zawiasów.

0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

DSR S.A.
EFAFLEX Polska Sp. z o.o.
1Logistics Żuralski Sp. z o.o.
Gumitex Sp. z o.o. Sp.k.
Alucrom Sp. z o.o.
MV Center Systemy Wizyjne Sp z o.o.