Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
nexteer_logo 7 lipca br. Nexteer Automotive ogłosił swoje plany rozwoju w kierunku coraz popularniejszego sektora małych samochodów klasy A i B.

Koncern, który wyprodukował już ponad 16 milionów sztuk elektrycznych systemów EPS, zapowiada, że układy następnych generacji będą ukierunkowane na zmniejszenie gabarytów, wagi ikosztów oraz poprawę precyzji prowadzenia samochodów miejskich.

Według Nexteer największe korzyści może przynieść większa integracja systemów EPS montowanych na kolumnie kierowniczej (ColumnEPS). Koncern poszukuje również rozwiązań mających zredukować masę i tarcie układów wspomaganych elektrycznie. Poprzez zwiększenie mechanicznej integracji, Nexteer ograniczy ilość części składowych układu, co wpłynie na zmniejszenie tarcia i bezwładności, a w rezultacie na szybszą i bardziej precyzyjną reakcję systemu wspomagania na zmienną dynamikę pojazdu. Koncern spodziewa się, że udoskonalenie mechanizmu wspomagania poprawi przede wszystkim precyzję prowadzenia.

- Na przestrzeni ostatnich lat zauważamy stały wzrost popytu na samochody klasy A i B, zapewniające komfort i jakość prowadzenia porównywalne do większych pojazdów. Dalszy rozwój naszego systemu EPS montowanego na kolumnie kierowniczej sprawi, że w przyszłości małe samochody staną się lżejsze, bardziej przestronne i komfortowe oraz jeszcze zwrotniejsze i łatwiejsze w prowadzeniu - mówi Laurent Bresson, wiceprezes Nexteer, dyrektor sprzedaży globalnej i marketingu oraz dyrektor zarządzający w Europie.

- Obecnie wprowadzamyinnowacje w swojej sprawdzonej konstrukcji EPS. Skupiliśmy się na obszarach, które – jak podpowiada nam nasze rozlegle doświadczenie w tej dziedzinie - przyniosą znaczące rzeczywiste korzyścidla każdego kierowcy. W projekcie wykorzystamy całą naszą wiedzę inżynierską i doświadczenie, aby stworzyć nową generację systemów kierowniczych, które wyznaczą standardy przystępnych cenowo układów elektrycznych - mówi Paul Poirel, główny inżynier produktu Nexteer Automotive w Europie.

Ulepszenia oprogramowania sterującego systemem EPS pozwolą również na jego dokładniejsze dopasowanie do wymagań różnych modeli samochodów. Dzięki szybszym, bardziej intuicyjnym narzędziom, Nexteer pozwoli producentom na większą swobodę w kształtowaniu charakterystyk układów jezdnych typowych dla danej marki i większą elastyczność w trakcie projektowania całego pojazdu.

Pierwsza generacja kolumn kierowniczych z systemem EPS firmy Nexteer zapoczątkowała wprowadzaniedo seryjnej produkcji układów wspomagania działających tylko wtedy, gdy jest ono potrzebne. Od 1999 roku, kiedy pierwszy taki system zastosowano we Fiacie Punto, stały się one standardowym elementem wyposażenia małych samochodów. W związku ze staraniami producentów zmierzającymi do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji CO2, układy elektryczne wypierają obecnie systemy hydrauliczne również w większych pojazdach.

- Mniejsza energochłonność układów ze wspomaganiem elektrycznym w porównaniu do wspomagania hydraulicznego może zmniejszyć zużycie paliwa nawet o sześć procent, co odpowiada redukcji emisji CO2 nawet o osiem gramów na kilometr. Rozwiązanie to pozwala również na wprowadzenie wielu zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy, zwiększających bezpieczeństwo i wygodę - dodaje Paul Poirel.

Układ CEPS montowany na kolumnie kierowniczej firmy Nexteer uwzględnia również rosnącą liczbę pojazdów o napędzie elektrycznym i hybrydowym, wyposażonych w układy elektryczne z podwyższonym napięciem zasilania. W zależności od zakresu napięcia, jakiego dostarcza danyukład elektryczny, Nexteer może zapewnić zoptymalizowane projekty sterowników dostosowanych do konkretnych wymagań danego pojazdu.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Zakład Wyrobów Metalowych STRUMET Sp. z o. o.
Promot - Zakłady Metalowe Sp. z o.o.
VIA Technika Obróbki Powierzchniowej Sp. z o.o.
METCHEM Sp. z o.o.
PILOUS Packaging Polska Sp. z o.o.
Wirthwein Polska Sp. z o.o.