Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Nowe BMW i3, pierwszy w pełni elektryczny model bawarskiego koncernu, otrzymało specjalny układ kierowniczy, który produkowany jest wyłącznie w tyskim i gliwickim zakładzie firmy Nexteer Automotive.

Rocznie w polskich fabrykach Nexteer, największych pod względem produkcji i zatrudnienia, powstawać będzie 40 tysięcy sztuk elektrycznych systemów sterowania typu Single-Pinion EPS (Electric Power Steering), przeznaczonych dla monachijskiego producenta.

- Produkcja układów kierowniczych dla marki premium, jaką jest BMW, to z pewnością duże wyzwanie, ale także szczególna nobilitacja dla polskich zakładów Nexteer Automotive. Fakt, że systemy sterowania dla pierwszego elektrycznego modelu BMW powstają właśnie w Polsce potwierdza, iż dysponujemy nie tylko światowej klasy inżynierami, ale także bardzo profesjonalnym zespołem produkcyjnym - mówi Rafał Wyszomirski, prezes zarządu polskiego oddziału Nexteer Automotive, a zarazem wiceprezes zarządu koncernu ds. globalnych operacji.
nexteer bmw i3Montowany w BMW i3 układ EPS (Electric Power Steering) posiada specjalną architekturę elektroniczną, pozwalającą na wprowadzanie nowych funkcji sterowania pojazdów światowych koncernów. Systemy EPS firmy Nexteer szczególnie dobrze sprawdzają się w samochodach elektrycznych (EV), m.in. dzięki integracji systemów o dużej wydajności oraz małemu zapotrzebowaniu na energię w trybie oczekiwania. Tworząc nowe układy kierownicze, inżynierowie Nexteer biorą pod uwagę – tak, jak było to w przypadku BMW i3 - założenia projektowe całego pojazdu, a nie tylko jego podzespołów odpowiedzialnych za prowadzenie. Dzięki temu elektryczne układy kierownicze są w pełni zintegrowane z całą architekturą elektryczną pojazdu, a ponadto pozwalają na szybkie  dostosowanie systemu do kolejnych zmian klienta oraz wymagań dotyczących układu kierowniczego.

- BMW znane jest na całym świecie z produkcji samochodów dających „Radość z jazdy”, w co wpisują się tworzone przez nas zaawansowane technologicznie systemy kierownicze. Elektryczne układy kierownicze Nexteer stają się coraz popularniejsze wśród światowych koncernów motoryzacyjnych, co zawdzięczamy z pewnością ich wyjątkowej charakterystyce, związanej m.in. z możliwością tworzenia nie tylko dobrze prowadzących się, ale także bardzo bezpiecznych samochodów - mówi Laurent Bresson, prezes i dyrektor operacyjny Nexteer Automotive.

Jak wskazują inżynierowie Nexteer, jednym z najważniejszych czynników umożliwiających tworzenie tak złożonego układu kierowniczego, jaki montowany jest w BMW i3, jest pełna integracja systemów elektronicznych Nexteer oraz możliwość ich projektowania w specjalnym centrum rozwoju oprogramowania firmy. By sprostać wymaganiom producentów, Nexteer stosuje obecnie w swoich systemach nową rodzinę dwurdzeniowych procesorów posiadających certyfikat ISO 26262, integrujących  interfejs komunikacjny FlexRay  z pojazdem. Technologia ta pozwala na wsparcie używanej przez globalnych producentów samochodów platformy AUTOSAR SW oraz implementowanie systemów wspomagających kierowcę, takich jak system utrzymywania toru jazdy czy park assist (asystent parkowania). Ponadto układy EPS pozwalają producentom na dodawanie nowych systemów wspomagających kierowcę nie tylko w początkowej fazie produkcji, ale także w całym cyklu życia modelu.

W system single-pinion EPS firmy Nexteer Automotive wyposażony został także nowy model Mini Cooper (2014), który miał swój debiut podczas salonu Auto Show w Los Angeles w listopadzie ubiegłego roku.

***

Nexteer Automotive jest pierwszą firmą w globalnej branży automotive, która w 1999 roku rozpoczęła masową produkcję elektrycznych układów kierowniczych. W 2013 roku polskie fabryki Nexteer Automotive wyprodukowały niemal milion elektrycznych układów kierowniczych.

O Nexteer Automotive:
Nexteer Automotive (HK:1316) jest globalną firmą produkującą układy kierownicze ze wspomaganiem hydraulicznym i elektrycznym, kolumny kierownicze oraz produkty do układów jezdnych dla producentów oryginalnych podzespołów. Koncern jest notowany na giełdzie w Hong-Kongu. Dla ponad 50 klientów Nexteer Automotive pracuje sztab 10 000 osób, wykonujących powierzone im zadania w 20 fabrykach, pięciu centrach inżynieryjnych, dziesięciu centrach obsługi klienta oraz trzech centrach testowych położonych w Ameryce Północnej i Południowej, Europie oraz Azji. Wśród klientów Nexteer Automotive znajdują się: GM, Fiat, Ford, Toyota, Chrysler, PSA Peugeot Citroen oraz producenci z Indii, Chin oraz Ameryki Południowej.

O Nexteer Automotive Poland:
Nexteer Automotive Poland jest polskim oddziałem Nexteer Automotive, globalnej firmy produkującej układy kierownicze ze wspomaganiem hydraulicznym i elektrycznym, kolumny kierownicze oraz produkty do układów jezdnych dla producentów oryginalnych podzespołów. W Polsce znajdują się dwa zakłady Nexteer Automotive: w Gliwicach oraz Tychach, zatrudniające łącznie 1150 osób. W trakcie roku produkują one ok. trzech milionów układów i kolumn kierowniczych. W obrębie tyskiej fabryki funkcjonuje także centrum inżynieryjne, które tworzy specjalistyczne rozwiązania dla samochodów osobowych produkowanych przez globalne koncerny samochodowe, klientów Nexteer Automotive. Tyska fabryka Nexteer Automotive jest zarazem jednym z największych zakładów firmy na świecie pod względem zatrudnienia oraz wielkości produkcji.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

 Quality Control Innovation System Sp. z o.o.
Gumitex Sp. z o.o. Sp.k.
RADMOT Sp. z o.o.
Zakład Wyrobów Metalowych STRUMET Sp. z o. o.
Takoni Sp. z o.o.
BWI Poland Technologies Sp. z o.o.