Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
Firma NGK Spark Plug, wiodący na świecie producent świec zapłonowych oraz sond lambda, będzie wyłącznym dostawcą świec zapłonowych oraz sond lambda do nowego silnika Fiata - TwinAir Naturally Aspirated, który zadebiutuje pod maską nowego modelu Fiata Panda.

Specjalnie na potrzeby nowego silnika Fiata TwinAir Naturally Aspirated, firma NGK wyprodukowała świecę zapłonową LKR7DI-12, wykonaną z metali szlachetnych. Silnik ten pojawi się po raz pierwszy pod maską nowego FIATA Panda, tworząc nowe standardy Grupy FIAT dla samochodów kompaktowych.

Ze względu na wyjątkowo małe rozmiary (nawet jak na silnik 2-cylindrowy) oraz duże przewody chłodzące pozostaje niewiele miejsca na świecę zapłonową. Dlatego świeca NGK LKR7DI-12 wyposażona jest w wąski i daleko sięgający trzon M12 o długości 26,5 mm.

Ponieważ silnik TwinAir Naturally Aspirated posiada zmienne sterowanie zaworów, aby na bieżąco dostosowywać się do zmiennych warunków jazdy, przed świecą LKR7DI-12 stoi wyzwanie w postaci trudnych warunków spalania, jak szybko przemieszczająca się mieszanka o zmiennych parametrach jej składu. Aby sprostać tym wymaganiom, wierzchołek elektrody środkowej świecy LKR7DI-12 wykonany jest z irydu. Wysoka temperatura topnienia oraz twardość tego materiału szlachetnego sprawiły, że cała świeca jest wyjątkowo odporna na korozję, a jednocześnie pozwoliły na stworzenie niezwykle cienkiej elektrody środkowej o średnicy jedynie 0,6 mm. Dzięki temu w okolice świecy dostaje się więcej mieszanki powietrzno-paliwowej, zapewniając niezawodny zapłon i wyższą wydajność silnika w całym okresie użytkowania świecy, nawet w przypadku bardzo dużego ciśnienia w cylindrach.

Firma NGK została także wyłącznym dostawcą sond lambda do nowego Fiata Panda, a zarazem silnika TwinAir Naturally Aspirated. Funkcję sondy regulującej będzie spełniać szerokopasmowa sonda UAA0001-FA003 marki NTK, ze względu na krótki czas przygotowania do pracy oraz reakcji, precyzję pomiaru, a także odporność na działanie wody. Ta sonda drugiej generacji jest nie tylko zdolna mierzyć współczynnik mieszanki powietrzno-paliwowej w punkcie stechiometrycznym, ale także w innych punktach „szerokiego okna pomiaru”. Właśnie ta cecha jest częścią systemu TwinAir, który wymaga dużej dokładności pomiaru współczynnika lambda (stosunek powietrza i paliwa) w różnych momentach pracy silnika.

Z kolei jako sondę diagnostyczną, kontrolującą działanie sondy regulującej za katalizatorem wybrano binarną sondę cyrkonową OZA629-A3.

Zgrana współpraca świecy zapłonowej LKR7DI-12 z szerokopasmową sondą UAA0001-FA003 oraz sondą binarną OZA629-A3 wydatnie przyczynia się do uczynienia Fiata Panda z silnikiem TwinAir Naturally Aspirated jednym z najbardziej ekologicznych samochodów naszych czasów.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

RADMOT Sp. z o.o.
Bollhoff Technika Łączenia Sp. z o.o.
LINEX Sp. z o.o.
Gumitex Sp. z o.o. Sp.k.
Craemer GmbH
Zakład Wyrobów Metalowych STRUMET Sp. z o. o.