Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
W lutym 2020 r. w Niemczech zostało zarejestrowanych 239,9 tys. nowych samochodów osobowych. To o 10,8 proc. mniej niż przed rokiem.

Spadł popyt zarówno od firm (66,8 proc. wszystkich rejestracji, -7,8 proc.) jak od klientów indywidualnych (33,1 proc. całości, -16,1 proc.).

Za wyjątkiem Porsche (+19,1 proc.) spadająca liczba rejestracji objęła wszystkie niemieckie marki. Dwucyfrowe spadki dotknęły marki Smart (-81,2 proc.), Opel (-20,6 proc.), Audi (-20,3 proc.), Ford (-18,5 proc.), Mini (-15,4 proc.) i VW (-11,1 proc.). Tylko BMW i Mercedes odnotowały jednocyfrowe straty (odpowiednio: -1,2 proc. i -3,3 proc.).

Dwucyfrowy wzrost miały takie marki zagraniczne jak Lexus (+71,2 proc.), Volvo (+25,4 proc.), Seat (+23,4 proc.), Nissan (+14,9 proc.), Fiat (+13,1 proc.) i DS (+12,1 proc.). Spadki o ponad 30 procent dotyczyły Hondy (-39,4 proc.), Tesli (-37,3 proc,), Dacii (-36,6 proc.), Mazdy (-34,9 proc.) i Suzuki (-34,7 proc.).

Ponad połowa rejestrowanych aut przypadła na auta z silnikami benzynowymi (52,1 proc., - 22,0 proc.) a 31,6 proc. na pojazdy z silnikami diesla (-13,4 proc.). Zauważalny jest wzrost zainteresowania samochodów z napędami alternatywnymi. W lutym 2020 r. w Niemczech zarejestrowano 8,1 tys. aut elektrycznych (+75,8 proc.). Wzrost o 98,1 proc. samochodów hybrydowych (30 tys. sztuk), w tym hybryd plug-in o 279,4 proc. (8,3 tys. sztuk).

W okresie styczeń-luty br. w Niemczech zostało zarejestrowanych 486,2 tys. nowych aut osobowych, 9 proc. mniej niż w analogicznym okresie zeszłego roku.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

GABEC
ST TRADING Sp. z o.o. (NORM HOLDING)
PILOUS Packaging Polska Sp. z o.o.
RADMOT Sp. z o.o.
Shapers’ Polska Sp. z o.o.
MRS ELECTRONIC Sp. z o.o.