Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
porsche logo Porsche Leipzig GmbH jest w przededniu przyspieszenia swojego dynamicznego rozwoju. Jesienią zatrudnienie w fabryce po raz pierwszy przekroczy poziom 4 000 osób.

Od chwili wmurowania kamienia węgielnego w 2000 r. lipskie zakłady nieprzerwanie kontynuują swoją unikalną historię sukcesu. Teraz czas na kolejny rozdział tej historii – w całości będzie tu produkowana nowa generacja sportowej limuzyny Porsche Panamera, która 2 dni temu w Berlinie świętowała swój globalny debiut.
porsche panamera leipzigOd chwili premiery rynkowej Porsche Panamera w 2009 r. surowe nadwozia modelu były wytwarzane i lakierowane w fabryce Volkswagena w Hanowerze, a następnie przewożone do zakładów Porsche w Lipsku, gdzie odbywał się wstępny oraz końcowy montaż samochodu. Teraz Lipsk przejmuje całość procesu produkcyjnego, włącznie z nadwoziownią i lakiernią. Jak powiedział Oliver Blume, Prezes Zarządu Porsche AG, to „wyraźne zobowiązanie wobec tej fabryki”. I dodał: „Porsche intensyfikuje swoje bliskie związki z tym miastem i ludźmi, którzy tu mieszkają”. Jak dotychczas producent sportowych aut w rozwój zakładów w Lipsku zainwestował łącznie około 1,3 mld euro.

Region Lipska jest obecnie jednym z najatrakcyjniejszych i najbardziej innowacyjnych klastrów motoryzacyjnych na świecie. Porsche zaczęło wyznaczać tutejsze standardy od uruchomienia produkcji sportowego SUV-a: Porsche Macan. „Mamy wysoce zmotywowaną siłę roboczą, która udowodnia, że może produkować wysoce skomplikowane produkty przy zachowaniu jakości Porsche” – wyjaśnił Siegfried Bülow, prezes i dyrektor generalny Porsche Leipzig GmbH.

Aby umożliwić całkowitą produkcję nowej generacji modelu Panamera, Porsche już po raz czwarty rozbudowało swoje zakłady w Lipsku. W tym celu zrealizowano inwestycje w kwocie około 500 mln euro. Przeznaczono je m.in. na wybudowanie nowej wytwórni nadwozi o powierzchni produkcyjnej około 56 tys. m kw. Zlokalizowany w zachodniej części fabryki zakład powstał w ciągu zaledwie 2 lat. Ponadto, Porsche przeprowadziło szereg zmian w zakresie montażu i infrastruktury. Wszystkie obszary optymalizacji pojazdu skupiają się teraz w nowym centrum jakości. W rezultacie powstało 600 dodatkowych miejsc pracy.

Zakłady Porsche w Lipsku należą do najbardziej przyjaznych środowisku fabryk na świecie, a ochrona zasobów odegrała istotną rolę przy ich ostatniej rozbudowie. Przykładowo, w nowej nadwoziowni Porsche nie używa sprężonego powietrza – zamiast tego w ukierunkowany sposób stosuje energooszczędne technologie łączenia. Wykorzystując energię słoneczną, zainstalowany w fabryce system fotowoltaiczny generuje nawet 800 tys. kWh energii elektrycznej rocznie. Nowoczesne metody chłodzenia zrobotyzowanych urządzeń spawalniczych pozwalają ograniczyć zużycie prądu o ponad 365 tys. kWh rocznie. Układ filtrów pyłu kamiennego w lakierni zmniejsza zapotrzebowanie na energię o 60% w porównaniu z układem na bazie wody.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

WAMECH P. A. WĄSIK Sp. J.
HQ Plastics
CVGS Sp. z o.o. Sp. k.
RAMPF Production Systems GmbH & Co.
Zakład Wyrobów Metalowych STRUMET Sp. z o. o.
VEOLIA Water Technologies Sp. z o.o.