Najważniejsze z nich obejmują restyling estetyczny i funkcjonalny nadwozia, wydajniejsze jednostki napędowe o najniższym w tej klasie pojazdów zużyciu paliwa i emisji spalin, optymalizację charakterystyki jezdnej i prowadzenia, poszerzenie gamy wyposażenia komfortowego i bezpieczeństwa oraz nowy, odświeżony wystrój wnętrza.
„Od czasu debiutu rynkowego w roku 2009 sprzedaż samochodów Kia Sorento drugiej generacji przekroczyła już w skali światowej 620.000 sztuk. Są one obecnie produkowane w Korei i USA, gdzie z liczbą 130.000 nowych nabywców uplasowały się w 2011 jako bestseller Kia już drugi rok z rzędu. Bardzo uważnie wsłuchiwaliśmy się w reakcje klientów, stąd też nowa Kia Sorento to ważny krok naprzód w międzynarodowej karierze tego pojazdu, a nie tylko zmiany typu kosmetycznego” - komentuje Thomas Oh, wiceprezes Kia i dyrektor operacyjny (COO) International Business Division.
Efektem pracy designerów nadwozia Kia jest nowy kształt reflektorów wraz ze światłami pozycyjnymi LED, nowa klapa tylna z lampami zespolonymi LED, nowe zderzaki (przedni z pionowymi lampami przeciwmgielnymi), więcej powierzchni lakierowanych w kolorze karoserii oraz rozszerzony wybór felg, w tym aluminiowych o większym rozmiarze 19 cali.
|