Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Przedstawiciele Grupy Renault, spółek Nissan Motor Co., Ltd. i Mitsubishi Motors Corporation, czyli członków jednego z największych na świecie aliansów samochodowych, ogłosili uruchomienie kilku programów.

Wszystkie są elementem nowego modelu biznesowego, który podniesie konkurencyjność i rentowność trzech spółek.

Firmy członkowskie chcą wykorzystać przewagę, jaką daje im Alians w takich obszarach jak m.in. wspólne zakupy, oraz pozycję lidera i swoją obecność w poszczególnych regionach, aby wspierać rozwój działalności partnerów.

„W świecie motoryzacji Alians jest unikatowym strategicznym i operacyjnym partnerstwem, które daje nam ogromną przewagę w dynamicznie zmieniającym się przemyśle samochodowym” - powiedział Jean-Dominique Senard, prezes Rady Wykonawczej Aliansu i Renault. „Wprowadzenie nowego modelu biznesowego umożliwi Aliansowi optymalne wykorzystanie aktywów i potencjału wszystkich spółek w sposób, który doskonale wpisuje się w ich kulturę oraz tradycje. Oferta trzech spółek członkowskich Aliansu będzie obejmować wszystkie segmenty rynku motoryzacyjnego i technologie i będzie dostępna we wszystkich regionach świata, co jest korzystne dla każdego klienta. Nowy model biznesowy zwiększy także ich konkurencyjność, zapewni trwałą rentowność i zwiększy odpowiedzialność w stosunku do społeczeństwa i środowiska.

Kierownictwo trzech spółek postanowiło wprowadzić model leader-follower w obszarze rozwoju i produkcji samochodów oraz uzgodniło następujące cele współpracy:
  • dalszy rozwój strategii standaryzacji Aliansu, która będzie obejmować nie tylko platformy podłogowe, lecz także nadwozia,
  • w segmentach produktowych - skupienie uwagi na jednym kluczowym modelu (leader) i siostrzanych modelach zaprojektowanych przez wiodącą spółkę we współpracy z zespołami pozostałych firm (followers),
  • samochody marek leader i follower będą produkowane na maksymalnie konkurencyjnych zasadach; jeśli będzie to możliwe, będzie rozważana możliwość łączenia produkcji, oraz dalsze współdzielenie modeli z segmentu lekkich samochodów dostawczych, w którym wprowadzono już w życie model leader-follower.

Oczekuje się, że dzięki wprowadzeniu modelu leader-follower inwestycje w rozwój nowych modeli objętych programem spadną aż o 40%. Są to dodatkowe korzyści, które dopełniają tradycyjne, istniejące już synergie.

Alians wprowadził także zasadę nazywania różnych części świata „regionami referencyjnymi”. Poszczególne spółki będą skupiać swoją uwagę na swoich kluczowych regionach, aby uzyskiwać tam optymalną konkurencyjność i być dla pozostałych członków punktem odniesienia w tej dziedzinie.

W ramach nowego programu Nissan będzie marką wiodącą w Chinach, Ameryce Północnej i Japonii. Renault przejmie analogiczne obowiązki w Europie, Rosji, Ameryce Południowej i Afryce Północnej, a spółka Mitsubishi Motors w regionie ASEAN i Oceanii.

Każda spółka będzie wiodącą firmą w wybranych regionach. Rozwój wspólnych usług zoptymalizuje współdzielenie kosztów stałych i umożliwi wszystkim firmom członkowskim maksymalne wykorzystanie posiadanych aktywów.

Premiery produktowe wszystkich spółek będą planowane zgodnie z modelem leader-follower, a poszczególne modele będą produkowane na maksymalnie konkurencyjnych zasadach. Na przykład:
  • Koncern Nissan będzie kierował pracami nad odnowieniem oferty modelowej SUV-ów segmentu C po 2025 roku, a koncern Renault będzie odpowiedzialny za odświeżenie SUV-ów segmentu B w Europie.
  • Platformy podłogowe montowane w samochodach segmentu B zostaną zoptymalizowane w Ameryce Południowej. Z czterech obecnych wariantów zostanie wybrany jeden, który będzie wspólny dla modeli firmowanych przez koncerny Renault i Nissan. Platforma podłogowa będzie produkowana w dwóch zakładach na potrzeby obu marek.
  • W Azji Południowo-Wschodniej i Japonii członkowie Aliansu będą wykorzystywać w ramach programu wybrane nowe możliwości, m.in. spółki Nissan i Mitsubishi Motors będą współpracować nad rozwojem segmentu samochodów kei car.

W wyniku wprowadzonych zmian niemal 50% wszystkich modeli Aliansu będzie projektowanych i produkowanych do 2025 roku zgodnie z założeniami modelu leader-follower.

Aby zapewnić maksymalną skuteczność wykorzystywanych technologii, członkowie Aliansu będą w dalszym ciągu wykorzystywać istniejące aktywa, co sprawi, że wszystkie spółki będą współdzielić inwestycje w platformy podłogowe, zespoły napędowe i technologie. Współdzielenie okazało się nie tylko skutecznym rozwiązaniem podczas rozwoju nowych układów napędowych i platform, ale umożliwiło także wprowadzenie do produkcji nowej platformy CMF-B montowanej w modelach Renault Clio i Nissan Juke oraz platformy dla samochodów z segmentu kei car (K) wykorzystanej w modelach Nissan Dayz i Mitsubishi eK Wagon. Już niedługo do produkcji wejdą platformy podłogowe CMF-C/D i CMF-EV.

Program leader-follower, który obejmuje platformy podłogowe i układy napędowe, zostanie rozszerzony o wszystkie kluczowe technologie, za które będą odpowiedzialne następujące spółki:
  • Samochody autonomiczne: Nissan
  • Interaktywne technologie: koncern Renault będzie kierował pracami nad platformą opartą na systemie Android, a Nissan będzie realizować analogiczne projekty w Chinach
  • E-body (e-nadwozie), główny system architektury elektryczno-elektronicznej: Renault
  • jednostka e-PowerTrain (ePT): CMF-A/B ePT – Renault, CMF-EV ePT – Nissan
  • napędy PHEV w segmencie C/D (hybrydowe plug-in): Mitsubishi


Nowy model biznesowy pozwoli na wykorzystanie know-how i konkurencyjności każdego z koncernów w celu wzmocnienia całego Aliansu w sytuacji radykalnych zmian, które zachodzą w branży motoryzacyjnej na całym świecie.
0
Udostępniono
baza dostawcow

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

ZG Lighting Polska Sp. z o.o.
PLAST-MET Automotive Systems Sp. z o.o.
MV Center Systemy Wizyjne Sp z o.o.
Pol-Technology Sp. z o.o.
WOLMOT Sp. z o.o.
DSR S.A.