Nowa czterocylindrowa jednostka w Corsie piątej generacji zapewnia znakomite osiągi: maksymalny moment obrotowy 220 Nm, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,9 sekundy i prędkość maksymalna 207 km/h to wartości, które nie wymagają komentarza. Pozostałe liczby są nie mniej imponujące: mimo sporej mocy nowa Corsa 1.4 Turbo zużywa tylko 5,9 litra paliwa na 100 kilometrów w cyklu mieszanym (przy emisji CO2 wynoszącej 136 g/km). W ofercie zespołów napędowych Corsy silnik 1.4, gwarantujący sportowe wrażenia z jazdy, plasuje się pomiędzy trzycylindrową jednostką nowej generacji 1.0 Turbo o mocy 85 kW/115 KM a flagowym 1.6 Turbo OPC rozwijającym moc 152 kW/207 KM i zapewniającym porywające osiągi.
Corsa OPC jest dostępna tylko z nadwoziem trzydrzwiowym, natomiast Corsę z nowym sportowym silnikiem 1.4 Turbo można kupić zarówno w wersji trzy-, jak i pięciodrzwiowej w atrakcyjnych cenach odpowiednio od 17 380 euro i 18 130 euro (sugerowane ceny detaliczne z VAT w Niemczech). Nabywcy Corsy mają do wyboru dwie wersje wykończenia: młodzieżową i sportową Color Edition oraz wyrafinowaną i bogato wyposażoną INNOVATION. Dla kierowców, którzy chcieliby zwrócić uwagę otoczenia na atuty 150‑konnej Corsy, firma Opel przygotowała pakiet Turbo Plus z wyrazistymi elementami OPC.
„Zależało nam na połączeniu sportowych osiągów z maksymalną funkcjonalnością w codziennym użytkowaniu przy zachowaniu atrakcyjnej ceny. I udało się! A dowodem na to jest 150‑konna Corsa 1.4” - mówi Peter Christian Küspert, wiceprezes ds. sprzedaży i obsługi posprzedażnej Grupy Opel, opisujący najnowszego przedstawiciela rodziny małych samochodów. „Nowa Corsa 1.4 Turbo doskonale uzupełnia nasze portfolio. Klienci mogą wybierać między sportową wersją trzydrzwiową i rodzinną wersją pięciodrzwiową”.
Energiczna, młodzieńcza i sportowa: bardzo oszczędna wersja ze 150‑konnym turbodoładowanym silnikiem
Inżynierowie firmy Opel starali się zbudować samochód, który zapewniałby przyjemność ze sportowej jazdy, zużywając niewiele paliwa. Turbodoładowany silnik 1.4 rozwija moc 110 kW/150 KM oraz maksymalny moment obrotowy 220 Nm w przedziale od 3 000 do 4 500 obr./min. Miękko i precyzyjnie działająca sześciobiegowa przekładnia przenosi napęd na koła przednie. Tak wyposażona Corsa przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 8,9 sekundy. Elastyczność na piątym biegu w typowym dla wyprzedzania przedziale od 80 do 120 km/h wynosi 10,5 sekundy. Prędkość maksymalna samochodu to 207 km/h.
Dynamiczna, praktyczna i stylowa: na wskroś sportowa
Miejsce dla pięciu osób i bagażnik o pojemności do 1 120 litrów w nadwoziu o długości zaledwie 4,02 metra - Corsa 1.4 Turbo ma wszystkie atuty, z których znane są pozostałe wersje tego modelu, w tym przestronne wnętrze przy kompaktowych wymiarach zewnętrznych. Poza tym wersja Color Edition może poszczycić się bogatym wyposażeniem standardowym ze sportowymi akcentami. Pasażerowie tylnych siedzeń są chronieni przed słońcem i upałem za sprawą mocno przyciemnianych szyb Solar Protect. W samochodzie zastosowano też sportowe aluminiowe nakładki na pedały oraz poprawiającą komfort użytkowania kierownicę z przyciskami do sterowania radiem i tempomatem.
Sportowe akcenty nadwozia to błyszczący czarny dach i grill, chromowana końcówka wydechu i chromowane obwódki lamp przeciwmgłowych. Corsa jest standardowo wyposażona w 17‑calowe koła z dwukolorowymi aluminiowo-tytanowymi obręczami. W dostępnym bez dodatkowych opłat pakiecie Sport Stripes White, kołom można nadać biały połysk.
Wyrazista, bezkompromisowa, ekscytująca: pakiet Turbo Plus dla fanów Corsy OPC
Dla entuzjastów estetyki OPC firma Opel przygotowała pakiet Turbo Plus w cenie 800 euro (dla wersji pięciodrzwiowej) lub 950 euro (dla wersji trzydrzwiowej). Dzięki niemu światło dzienne ujrzą te atuty Corsy 1.4 Turbo, które w „zwykłej” wersji trzymane są w ukryciu. W skład atrakcyjnego wizualnie pakietu wchodzi przedni spojler OPC Line, listwa tylnego spojlera, a także spojlery progowe w kolorze nadwozia. W samochodach z nadwoziem trzydrzwiowym montowany jest dodatkowy spojler dachowy OPC Line. Wyrazistość Corsy potęguje karbonowy wzór na obudowach lusterek bocznych i przedniej listwie z logo Opla. Do zajęcia miejsca we wnętrzu zachęca sportowa kierownica OPC Line, a także pokryte czarną skórą rękojeści dźwigni zmiany biegów i hamulca ręcznego. Opcjonalne sportowe fotele Recaro sprawiają, że wnętrze Corsy jeszcze bardziej przypomina kabinę samochodu wyścigowego. Nowa 150‑konna Corsa z dodatkami ucieszy zwłaszcza tych, którzy na co dzień chcą czuć klimat sportu samochodowego - a to wszystko za przystępną cenę.
Niniejsza informacja dotyczy rynku niemieckiego i jest aktualna na dzień publikacji. Oferta na rynek polski zostanie ogłoszona w późniejszym terminie