Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
Na skutek pandemii COVID-19 Grupa Renault wstrzymała od połowy marca działalność handlową i produkcyjną w większości krajów.

Jej sprzedaż w pierwszym półroczu spadła o 34,9% do 1 256 658 sztuk, przy średnim spadku na rynku 28,3%. Wysoki spadek sprzedaży wynika w znacznej mierze z kwarantanny wprowadzonej w większości krajów, w których działa Grupa.

Cały świat przeżył bezprecedensowy kryzys, który miał duży wpływ na naszą działalność. Po rozpoczęciu odmrażania gospodarki nasze zakłady i sieć sprzedaży błyskawicznie się zmobilizowały, aby zaspokoić potrzeby klientów. W czerwcu popyt znacznie wzrósł dzięki pomocy rządowej w wielu krajach Europy. Wchodzimy w drugie półrocze z bardzo wysokim portfelem zamówień, dobrym stanem składu samochodów, wyżej pozycjonowaną cenowo gamą oraz nową ofertą modeli z napędem hybrydowym E-TECH. To jedyna taka oferta w segmencie, od razu spotkała się bardzo dobrym przyjęciem - powiedział Denis le Vot, członek Komitetu Wykonawczego i dyrektor ds. sprzedaży i regionów Grupy Renault.

Samochody elektryczne ZOE liderem na stale rosnącym rynku
Sprzedaż samochodów elektrycznych marki Renault na świecie wzrosła o 38% do ponad 42 000 samochodów w pierwszym półroczu tego roku.
ZOE jest najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w Europie. Model odnotował wzrost sprzedaży o blisko 50% do 37 540 sztuk i rekordowy poziom zamówień w czerwcu (prawie 11 000 samochodów).

Dzięki ofensywie elektrycznych modeli i pojawieniu się Twingo Z.E. oraz hybrydowych napędów E-TECH (nowe Clio E-TECH Hybrid, nowy Captur E-TECH Plug-in Hybrid i nowy Mégane E-TECH Plug-in Hybrid) Grupa będzie mogła zrealizować cele CAFE w 2020 roku.

W Europie
Sprzedaż Grupy spadła o 41,8% do 623 854 samochodów przy średnim spadku na rynku o 38,9%. Grupa z powodzeniem odnowiła całą gamę modeli marki Renault z segmentu B (Clio, Captur i ZOE). Nowe Clio jest najlepiej sprzedającym się samochodem w tym segmencie w Europie z liczbą 102 949 sprzedanych sztuk w pierwszym półroczu.
W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2020 roku Dacia odnotowała spadek sprzedaży o 48,1% do 161 334 samochodów, ze względu na duży udział sprzedaży do klientów indywidualnych, którzy mocno ucierpieli w kryzysie wywołanym pandemią COVID-19.

W czerwcu sprzedaż Grupy na rynku europejskim zdecydowanie wzrosła. Renault uzyskało 10,5% udziału w rynku (pierwsza marka w Europie), a Dacia 3,5%. Dacia doskonale wykorzystała powrót klientów do salonów marki dzięki pełnej ofercie silników obejmującej jednostki LPG, benzynowe i wysokoprężne.

Na rynkach pozaeuropejskich Grupa odnotowała spadek sprzedaży w Rosji (-23,3%), Indiach (-49,4%), Brazylii (-39,0%) i Chinach (-20,8%).

Rosja
W Rosji, która jest drugim rynkiem zbytu Grupy pod względem wielkości sprzedaży, Grupa Renault jest liderem z udziałem 30,2% (wzrost o 1,4 punktu). Sprzedaż spadła o 19,5% pomimo średniego spadku na rynku o 23,3%.

Udział marki Renault w rynku zwiększył się o 0,3 punktu do 8,1%. Sukces modelu Arkana z ponad 7 000 samochodów zarejestrowanych w pierwszym półroczu zapewni marce wejście w nowy segment SUV-ów coupé w Rosji.

ŁADA umocniła pozycję wiodącej marki na rynku rosyjskim z udziałem 20,8%. Należy do tego dodać 1,3% udziału modelu NIVA (AWTOwaz), który od lipca jest sprzedawany pod marką Łada. ŁADA Granta i ŁADA Vesta są dwoma najlepiej sprzedającymi się modelami w Rosji.

Indie
Sprzedaż Grupy spadła o 28,7% podczas gdy rynek skurczył się o 49,4%. Tym samym marka zdobyła 2,8% udziału w rynku (+0,8 punktu). W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2020 roku sprzedano blisko 13 000 sztuk modelu Triber. W drugim półroczu gama Renault obejmująca modele Kwid, Duster i Triber poszerzy się o nowego SUV-a.

Brazylia
W sytuacji, gdy rynek zmalał o 39,0%, sprzedaż Grupy skurczyła się o 46,9%, głównie na skutek przyjęcia nowej strategii poprawy zyskowności i zmiany pozycjonowania gamy.

Chiny
Sprzedaż Grupy zmniejszyła się o 21,2% przy średnim spadku na rynku o 20,8%. Grupa koncentruje się na sprzedaży samochodów dostawczych w ramach spółki Renault Brilliance Jinbei Automotive Co., Ltd. oraz samochodach elektrycznych we współpracy z eGT New Energy Automotive Co., Ltd (eGT) i Jiangxi Jiangling Group Electric Vehicle Co. Ltd (JMEV).

Korea Południowa
Sprzedaż Grupy wzrosła o 51,3% przy średnim wzroście na rynku o 6,9%. Jest to efekt sukcesu nowego modelu XM3 wprowadzonego w marcu 2020 roku, który sprzedał się w ponad 22 000 egzemplarzy w ciągu czterech miesięcy.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Wirthwein Polska Sp. z o.o.
ABC Colorex Sp. z o.o.
Alucrom Sp. z o.o.
Mondi Simet Sp. z o.o.
QualityHUB24
METCHEM Sp. z o.o.