Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) podczas posiedzenia Rady Dyrektorów, w skład której wchodzą prezesi 16 największych europejskich producentów samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych i autobusów, ponownie wybrało Olivera Zipse - Prezesa Zarządu BMW Group na drugą kadencję jako Prezesa ACEA w 2022 roku.

„Branża motoryzacyjna w UE jest światowym liderem technologicznym, który wykorzystuje swoją innowacyjną zdolność do dostarczania rozwiązań przeciwdziałających zmianom klimatu. Jesteśmy przekonani, że zrównoważony rozwój i globalna konkurencyjność mogą iść w parze – a nawet wzmacniać się nawzajem – jeśli są napędzane przez innowacje technologiczne” – powiedział Zipse. Podkreślił, że „nie możemy się doczekać przyszłego roku, kiedy UE ostatecznie uchwali przepisy, które będą kształtować przyszłość naszej branży”.

Wiele kluczowych aktów prawnych dotyczących klimatu zostało już przedstawionych przez Komisję Europejską na początku tego roku.

Obejmują one przegląd rozporządzenia określającego docelowe poziomy emisji CO2 dla samochodów osobowych i dostawczych oraz projekt rozporządzenia w sprawie rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), który wprowadza wiążące cele w zakresie budowy infrastruktury ładowania i tankowania we wszystkich państwach członkowskich. W przyszłym roku Komisja zaproponuje również nowe normy CO2 dla pojazdów ciężarowych.

„Przy ustalaniu celów AFIR i redukcji emisji CO2 z pojazdów w 2022 r. rządy krajowe i posłowie do Parlamentu Europejskiego podejmą fundamentalne i dalekosiężne decyzje dotyczące przejścia na mobilność neutralną dla klimatu” – kontynuował Zipse.„

„Jako branża mamy łatwo dostępną odpowiednią technologię. Jednak to, czy wystarczająca liczba Europejczyków kupi te pojazdy w nadchodzących latach, w dużej mierze zależy od tego, jak szybko i szeroko będzie rozbudowywana infrastruktura w całej UE. Wzywamy Radę i Parlament do zapewnienia, że cele AFIR będą wystarczająco ambitne i konkretne, aby umożliwić realizację przyszłych celów w zakresie emisji CO2 w praktyce”.

Branża motoryzacyjna stoi obecnie przed historycznymi wyzwaniami związanymi z niedoborami w globalnych łańcuchach dostaw, w szczególności dotyczącymi braku wystarczającej liczby mikroczipów. W wyniku tych zakłóceń, spowodowanych kryzysem COVID, produkcja samochodów w UE w pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku wyniosła o 3 mln sztuk mniej niż w 2019 r. przed pandemią.

W październiku sprzedaż nowych samochodów spadła o 30% w porównaniu do 2020 r., co oznacza czwarty miesiąc spadku z rzędu. Zipse podkreślił, że „w trosce o globalną konkurencyjność naszego przemysłu, Europa musi wzmocnić swoją suwerenność technologiczną, aby móc dostarczać podstawowe komponenty dla głównych gałęzi przemysłu w regionie”.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

WOLMOT Sp. z o.o.
1Logistics Żuralski Sp. z o.o.
PILOUS Packaging Polska Sp. z o.o.
Deltax Programming Sp. z o.o.
DSR S.A.
Gumitex Sp. z o.o. Sp.k.