Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
opel_amperaPierwszy prototyp produkcyjnej Ampery 27 lutego został po raz pierwszy naładowany z nowozainstalowanej stacji ładowania znajdującej się w siedzibie głównej Opla.

Ampera z napędem elektrycznym o rozszerzonym zasięgu wykorzystywać będzie energię elektryczną zgromadzoną w 16 kWh baterii litowo-jonowej pozwalającej na pokonanie pierwszych 600 kilometrów z Rüsselsheim w Niemczech na Międzynarodowy Salon Motoryzacyjny w Genewie, bez emisji CO2.

Za kierownicą zasiadł Dyrektor Opla/Vauxhalla ds. wdrożenia pojazdów elektrycznych, Gherardo Corsini.

Po przejechaniu około 60 kilometrów, gdy poziom naładowania akumulatora jest niski, w Amperze uruchomiony zostaje silnik spalinowy generujący prąd elektryczny napędzający koła przez pozostałą część podróży.

Do naładowania pojazdu z napędem elektrycznym niezbędna jest stacja ładowania i kilka godzin ładowania wyczerpanego akumulatora przed podjęciem dalszej podróży. Ampera jednak pozwala na bezemisyjną mobilność elektryczną bez ograniczeń typowych dla konwencjonalnych pojazdów elektrycznych. Pojazd jest w stanie gładko i nieprzerwanie jechać przez ponad 500 km przed podłączeniem go do domowego gniazdka elektrycznego lub uzupełnieniem paliwa.

Długodystansowa trasa prototypu z Rüsselsheim do Genewy dowodzi, iż pięciodrzwiowa, czteromiejscowa Ampera może stać się podstawowym pojazdem w rodzinie, gotowym do jazdy wszędzie i o każdej porze. Rozpoczęcie produkcji seryjnej Opla/Vauxhalla Ampery zaplanowano na koniec roku 2011.

Ampera dojechała do Genevy 28 lutego. O wyprawie na targi oraz o udziale auta w salonie można śledzić na blogu www.opel.posterous.com
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Stokvis Tapes Polska Sp. z o.o.
DSR S.A.
RADMOT Sp. z o.o.
PLAST-MET Automotive Systems Sp. z o.o.
TIMRET Sp. z o.o.
ISRINGHAUSEN Sp. z o.o.