Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
opel logo_2017Nie obyło się bez modyfikacji i zmian – Opel przedstawił właśnie nową gamę silników w modelach X. Dzięki temu Mokka, Crossland i Grandland są już gotowe na przyszłoroczną normę emisji spalin Euro 6d-TEMP - informuje Rzeczpospolita.
Powiedzieć, że w koncernach motoryzacyjnych sporo się teraz dzieje w związku ze stopniowym wprowadzaniem coraz bardziej wyśrubowanych norm emisji spalin oraz nowych testów, które ją badają, to jakby nic nie powiedzieć. 1 września 2019 r. zajdą mniejsze bądź większe zmiany w ofercie wielu firm, bo nie wszystkie kombinacje silników i skrzyń biegów przejdą homologację potwierdzającą zgodność z obowiązującą od tego dnia normą Euro 6d-TEMP.

Zanim nadejdzie prąd

Ale „rzeź” już się zaczęła. Co prawda 1 września 2018 r. wchodzi w życie mniej rygorystyczna norma Euro 6c, ale wraz z nią zmienia się rodzaj testów emisji – z dotychczasowej procedury NEDC (New European Driving Cycle), wprowadzonej jeszcze w latach 80. ubiegłego wieku na WLTP (Worldwide harmonised Light vehicles Test Procedure), wciąż jeszcze realizowaną w laboratorium, ale dużo bardziej oddającą realne warunki drogowe. Już to wystarczyło, by niektóre silniki oferowane dotychczas przez koncerny, zwłaszcza z gamy tych mocniejszych, odpadły lub musiały zostać poddane istotnym modyfikacjom. A za rok będzie jeszcze trudniej, bo do homologacji na normę Euro 6d-TEMP niezbędne będzie także wykonanie testu RDE (Road Driving Emission), już w warunkach drogowych.
Więcej na stronie internetowej Rzeczpospolitej.


0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Gumitex Sp. z o.o. Sp.k.
TIMRET Sp. z o.o.
EFAFLEX Polska Sp. z o.o.
BWI Poland Technologies Sp. z o.o.
Shapers’ Polska Sp. z o.o.
MV Center Systemy Wizyjne Sp z o.o.