Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
Fotele samochodowe, związki międzyludzkie, miejskie życie, nowe materiały i wirtualna rzeczywistość – to tylko kilka tematów, które w ciągu miesiąca wzięli na warsztat studenci projektowania biorący udział w organizowanym przez Opla i internetowy magazyn Car Design News interaktywnym konkursie projektowania, próbując odpowiedzieć na pytanie, jaki styl lounge ich zdaniem pasuje do Opla.

Interaktywny konkurs projektowania, jako wspólne przedsięwzięcie Opla i magazynu Car Design News, wystartował 11 października i jest dostępny dla wszystkich studentów europejskich szkół wyższych z kierunku projektowania, niezależnie od specjalności. Nagrodą za zajęcie pierwszego miejsca będzie płatny staż w centrum projektowym Opla w Rüsselsheim. Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie www.cardesigncontest.com.

Już w tym tygodniu czterech jurorów rozpoczęło ocenę prac na stronie. Ich wskazówki będą zamieszczone w blogu „Tips from the Top” w lewym dolnym rogu strony startowej. Właśnie tam jurorzy będą zamieszczać komentarze na temat poszczególnych projektów, dostarczając studentom rad i wskazówek, w jaki sposób powinni rozwijać swoje projekty. Zachęcamy uczestników do zamieszczania na stronie projektów będących w trakcie opracowywania, a nie gotowych prac w dniu zamknięcia konkursu, czyli 10 grudnia.

Do tej pory w konkursie zarejestrowało się 200 studentów. Studenci rejestrują się na stronie, wybierają awatara i w niektórych przypadkach pseudonim – pomaga to w identyfikacji poszczególnych osób podczas ich wizyty. Biorąc pod uwagę temat konkursu, nie jest zaskoczeniem fakt, że nadesłane prace koncentrują się na fotelach samochodowych.

Jeden z uczestników, Albizu, istotę projektu umieścił na górze swojej tablicy: „Fotele – główny element wnętrza samochodu." Kolejny uczestnik, Iranzo, przesłał projekt prostej, eleganckiej struktury, której nadał nazwę Opel.net – jest to koncept wnętrza wyposażonego w super lekkie siedzenia, w których zrezygnowano z obić i poduszek. Projekt ten wywołał ożywioną dyskusję pomiędzy uczestnikami i komentatorami.

Victor Uribe, jeden z komentatorów projektu Iranzo, przede wszystkim usiłował się dowiedzieć, jak w proponowanej konfiguracji pasażer będzie w stanie dostać się do wnętrza pojazdu. Uribe jest zainteresowany potencjalnym wpływem cyfrowych technologii zarówno na wnętrze, jak i na samo prowadzenie samochodu i to właśnie w tym kierunku podąża jego projekt.

Jeden z pierwszych uczestników, Gsagoo, próbuje badać wzajemne związki pomiędzy specyfiką miejskiego życia, technologią, źródłami energii i tam szuka inspiracji. Gsagoo poprzez swój projekt udowadnia jak potężny przekaz może zawierać zwyczajny, biało-czarny kolaż nastrojowo-emocjonalny.

Elizabeth Wetzel, dyrektor Opla odpowiedzialna za projektowanie wnętrz, jest przewodniczącą składu jurorów. Pozostali członkowie to Anne Asensio, wiceprezes francuskiego biura Dassault Systemes, Guy Bird, znany redaktor i współpracownik magazynów Wallpaper, Design Week i Intersection oraz Eric Gallina, redaktor Car Design News.

Nie tylko studenci i osoby z Europy, ale wszyscy chętni mogą śledzić rozwój projektów na stronie i zarejestrować się w celu dodania komentarzy. Głównym celem konkursu jest promocja mediów społecznościowych i narzędzi internetowych jako pomocy niezbędnych przy projektowaniu samochodów. Konkurs jest wspierany przez Dassault Systèmes oraz firmę Miko, właściciela marki Dinamica.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

 Quality Control Innovation System Sp. z o.o.
Deltax Programming Sp. z o.o.
Promot - Zakłady Metalowe Sp. z o.o.
Sigfox Poland Sp. z o.o.
item Polska Sp. z o. o.
Gumitex Sp. z o.o. Sp.k.