Udział w rynku europejskim (E30) mierzony liczbą rejestracji wzrósł między styczniem a marcem o 0,6 punktu procentowego i wynosi obecnie 4,7 proc. W firmowym planie PACE! Opel wyznaczył sobie cel zwiększenia sprzedaży lekkich samochodów użytkowych o 25 procent do 2020 roku.
Zapotrzebowanie klientów na modele Movano (+18 proc.) i Vivaro (+33 proc.) było znacznie większe niż przed rokiem. Jednak głównym motorem wzrostu w segmencie lekkich pojazdów użytkowych był nowy Opel Combo. Przez pierwsze trzy miesiące roku sprzedano około 6900 egzemplarzy międzynarodowego samochodu dostawczego roku („International Van of the Year 2019”) — to imponujący wzrost o 68 procent w porównaniu ze sprzedażą jego poprzednika w pierwszym kwartale 2018 roku.
Bardzo wysokie wzrosty sprzedaży lekkich samochodów dostawczych do 3,5t odnotowano również na polskim rynku. Opel sprzedał w pierwszym kwartale tego roku 958[1] samochodów dostawczych, co oznacza wzrost o ponad 39% w stosunku do analogicznego okresu 2018 roku. Udział w rynku w tym segmencie zwiększył się aż o 1,14 punktu proc. i wynosi obecnie 5,63 proc.
- W segmencie lekkich pojazdów użytkowych odnotowujemy wzrost na szerokim froncie. Wszystkie pojazdy tego typu z naszej oferty cieszą się większą popularnością niż przed rokiem. Udało nam się zwiększyć udział w niemal każdym europejskim rynku. Dowodzi to skuteczności zastosowanych środków. Wzmocniliśmy nasze działania marketingowe i teraz wszyscy dealerzy mają w swoich salonach także pojazdy użytkowe - powiedział Xavier Duchemin, dyrektor ds. sprzedaży, obsługi posprzedażnej i marketingu.
Tempo napływu zamówień - fundament przyszłej sprzedaży - także znacząco się zwiększyło w ostatnich miesiącach. - Satysfakcjonująca liczba zamówień oznacza, że 2019 zapowiada się jako dobry rok - powiedział Duchemin. Nowy Vivaro zapewni marce Opel jeszcze większą dynamikę. Jego premiera będzie miała miejsce jeszcze w bieżącym roku, a wersja elektryczna będzie oferowana od 2020 roku.