Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
opel_logo_2010Opel z radością przyjmuje inicjatywę rządu niemieckiego dotyczącą spotkania najważniejszych stron zainteresowanych celem omówienia sposobu skierowania państwa na drogę do bardziej ekologicznego transportu.

Wśród zaproszonych gości na dzisiejsze spotkanie z Kanclerz Angelą Merkel na szczycie zorganizowanym celem przyspieszenia wejścia kraju na drogę do transportu elektrycznego (electric mobility - elektryczna mobilność) był również Nick Reilly Dyrektor Zarządzający Opel Europe. Aby zademonstrować wiodącą rolę Opla w tej dziedzinie, przybył on na szczyt Oplem Ampera, pojazdem elektrycznym o rozszerzonym zasięgu, który na rynku pojawi się pod koniec 2011 roku.

„Szczyt ma istotne znaczenie, ponieważ wyznacza początek dialogu w kwestiach wymagających omówienia ze względu na coraz szybszy rozwój elektrycznej mobilności. Konieczna jest standaryzacja pewnych aspektów - od wielkości i konfiguracji wtyczki po przepisy dotyczące obsługi i bezpieczeństwa - nie tylko w Niemczech, ale i w całej Europie”, powiedział Nick Reilly.

Co więcej, Nick Reilly z radością przyjął otwartość decydentów na rozmowy w sprawie sposobów przyspieszenia wprowadzenia koncepcji bardziej ekologicznego transportu. Władze państwowe są w stanie pomóc na kilka sposobów: Nie tylko zachęcając sektor prywatny do inwestycji, ale i tworząc infrastrukturę e-mobilności zgodną ze strategicznymi priorytetami rządowymi. Nick Reilly ponownie wyraził opinię, iż należy skoordynować działalność badawczą uczelni wyższych i przedsiębiorstw celem uniknięcia kosztownych i zbędnych powtórzeń.

„Branża motoryzacyjna poważnie zajęła się opracowywaniem szeregu rozwiązań technologicznych dla e-mobilności. Ze względu na rządowe wsparcie i podążanie w tym strategicznym kierunku konieczne jest przyspieszenie działań technologicznych, celem szybkiego wygenerowania odpowiednich zdolności oraz korzyści skali - niezbędnych do szybkiego i wszechstronnego wprowadzenia na rzecz naszego środowiska. Można to osiągnąć poprzez wprowadzenie bodźców zachęcających do zakupu pojazdu z napędem elektrycznym, na przykład ulg podatkowych”, powiedział. „Jeśli do sprawy podchodzimy poważnie, to nowa technologia będzie musiała być dostępna dla wszystkich.”

Ampera, czteromiejscowy hatchback z napędem elektrycznym, przejeżdża około 60 kilometrów wyłącznie na takim napędzie. Po rozładowaniu akumulatora litowo-jonowego uruchamiany jest silnik spalinowy, wytwarzający prąd elektryczny napędzający pojazd na dalszym dystansie. Pozwala on na nieprzerwaną jazdę na odległość ponad 500 km, zanim konieczne będzie podłączenie go do standardowego, domowego gniazdka elektrycznego lub ponowne zatankowanie paliwa.

Od roku 2002 Opel jest aktywnym członkiem Berlińskiego Partnerstwa na rzecz czystej energii (Clean Energy Partnership in Berlin). Marka wprowadziła na ulice miasta 10 zeroemisyjnych pojazdów HydroGen4 napędzanych ogniwami paliwowymi, uzyskując w ten sposób dane z rzeczywistych doświadczeń swoich partnerów biznesowych.

Opel dąży do zajęcia wiodącej pozycji w dziedzinie przyjaznej środowisku mobilności. Dlatego firma zaangażowała się w szereg technologii mogących ograniczyć, a ostatecznie wyeliminować zależność od ropy naftowej, zminimalizować emisję CO2 i zachęcić do dywersyfikacji energetycznej. W tym celu marka inwestuje miliard euro w innowacyjne technologie, wdrażając przyjazną środowisku strategię znaną pod nazwą nieograniczonej e-mobilności, która pomoże Oplowi wykonać kolejny krok naprzód.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

QualityHUB24
GABEC
ZG Lighting Polska Sp. z o.o.
SJM EUROSTAT SAS
YETICO S.A.
ISRINGHAUSEN Sp. z o.o.